سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باهنر در نشست ماهانه جام:

هدفمندی یارانه ها امسال تراز نخواهد شد /نقشه راه دولت در هدفمندی را کشف نکرده ایم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به ثبت نام بالای 70 میلیونی مردم در هدفمندی یارانه ها گفت: هدفمندی یارانه ها امسال تراز نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر در اولین جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در سال جدید که عصر امروز در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد، با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ما نگرانیم مباحث فرهنگی تحت الشعاع مسائل اقتصادی قرار بگیرد اقتصاد مقاومتی بایستی به طور جد دستور کار همه نهادهای تصمیم گیری مقنن و قضایی کشور قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در این زمینه که در پایان سال 92 صورت گرفت افزود: در آن زمان مقام معظم رهبری در چند جلسه با شرکت روسای قوا و جلسه ای با مسئولین رده بالای سه قوه مرکب از معاونین، روسای نهاد و وزرا چگونگی اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند امروزه به نظر می رسد تنها راه برون رفت ما از معضلات کشور تمسک به همین سیاست ها باشد.  
 
باهنر با بیان این که امیدواریم سیاست های ابلاغی رهبری معظم به سرنوشت سیاست های ابلاغی قبل دچار نشود ادامه داد: در طول شش سال گذشته محور نام گذاری سال ها از سوی رهبری معظم اقتصادی بوده تصور بنده این است که در جریان سیاست های اقتصادی از اصلاح الگوی مصرف تا همت و کار مضاعف حماسه سیاسی و اقتصادی افشره آن همان اقتصاد مقاومتی و نام گذاری امسال است.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: بایستی فکر کرد که چه شد مقام معظم رهبری چند ساله پیاپی تاکید مجدانه بر امر اقتصاد دارد در این زمینه برداشت من این است که نظام جمهوری اسلامی ظرف 35 سالی که از استقرارش می گذرد در بعد سیاسی اجتماعی الگویی کاملا نو، جدید، کارآمد و آزمایش شده ای را به تاریخ معاصر به نام مردم سالاری دینی که خلاصه ای از جمهوری اسلامی است عرضه کرد.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: چیزی که قبل از استقرار جمهوری اسلامی به باور کسی نمی آمد و توسط استکبار به سخره گرفته می شد حکومت مبتنی بر دین تاسیس شده و کارآمد بود موج مردم سالاری دینی پس از مدتها درکشورهای دیگر تحت عنوان بیداری اسلامی آغاز شد.
 
نایب ریس مجلس شورای اسلامی با بیان این که یکی از آثار مردم سالاری دینی بیداری اسلامی است که الگوی معتدل و مناسبی در جهان اسلام بوده بیان داشت: در زمانی که هیچ تجربه ای در بعد نظامی نداشتیم درگیر دفاع مقدس شدیم و الگوی مناسب و ماندگار ایجاد کردیم که هنوز هم دشمنان ما قادر به تحلیل آن چه که در دفاع مقدس رخ دادند نبوده اند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اراده مصمم برخواسته از اعتقاد و اراده خداوند در پیروزی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در طول جنگ تحمیلی یک طرف جبهه ما و طرف دیگر کشورهای دنیا بودند، غرب نیز بمب های شیمیایی آلمانی، سیستم های اطلاعاتی موساد و خیلی چیزهای دیگر برعهده داشت اما اراده برخواسته از اتحاد ما پیروز شد و الگویی را به جهان ارایه داد به این معنا که می شود که مقاومت کرد و به پیروزی رسید.
 
وی اضافه کرد: اگر چه تحریم ها رفع شده اما در طول 35 سال همواره در مسائل نظامی تحریم بوده ایم اما این در حالی است که بیشترین پیشرفت ها از لحاظ قدرت نظامی چه سخت افزار و چه نرم افزار داشته ایم.
 
باهنر در ادامه این نشست به مسایل و بحران سوریه اشاره کرد و گفت:در سوریه یک جنگ تمام عیار وجود دارد که 70 کشور دنیا به دنبال تغییر در نظام حاکم این کشور هستند و ما علی رغم نقدها و توصیه هایی که به دولت سوریه داشته ایم معتقدیم که بایستی سیستم عادی انتخابات در این کشور برگزار شود.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: امروزه تقریبا دست هایی پس از دیگری از اروپایی ها و آمریکایی ها در قضیه سوریه بالا می رود حال که بشار اسد زمان انتخابات را اعلام کرده است غرب به این نتیجه رسیده اند که بایستی تسلیم شوند.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تحریم های ایران در فناوری های نو اضافه کرد: در حالی که ما سوپر تحریم بودیم بیشترین پیشرفت ها را در بحث هسته ای داشتیم و در این زمینه توانستیم عملکرد نو، ایده ای نو، پیرامون علم، فناوری، تحقیقات و بهداشت برای نسل آینده داشته باشیم.
 
نایب ریس مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط ضعف کشور را نداشتن الگویی موفق در اقتصاد کلان ارزیابی کرد و گفت: شاید یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری در این چند سال اخیر تاکید مکرر در اقتصاد داشتند و آن را در نامگذاری سال ها اعم از جهاد اقتصادی، حماسه اقتصادی، همت مضاعف ایراد فرمودند این باشد ما ناچاریم قوا را متمرکز کرده و از امکانات و انگیزه ها و هوش بالای ملت استفاده و الگوی موفقی از اقتصاد کلان را به جهان ارایه کنیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در زمینه اقتصاد مقاومتی در مجلس کار آغاز شده است تصریح کرد: ریاست مجلس مدیریت کار را به بنده محول کرده اند و این کار با استفاده از پتانسیل مجلس به پیش می رود البته یک تفاهم کلی میان مسئولان و مجریان بایستی وجود داشته باشد و براساس منویات مقام معظم رهبری به یک برنامه زمان بندی شده برسیم.
وی با بیان این که پیش بینی ما این است که در پایان اردیبهشت ماه در جهت قوانین مجلس رسیدن و قوانین را به سه گروه تقسیم کنیم در تشریح گفت: برای اجرای این تصمیمات قوانین مزاحم اقتصاد مقاومتی را اصلاح کرده و در پایان خرداد ماه به یک برنامه عملی در سه مقطع برسیم.
 
باهنر ادامه داد: اولین برنامه در سال 93 از سوی قوه مقننه و مجریه برنامه دوم در سال 94 و بودجه مرتبط با آن و برنامه دراز مدت که از هم اکنون به دنبال برنامه ششم استقلال فرهنگی برویم این تصمیمات بایستی با تفاهم صورت بگیرد در صورتی که مجلس حکم کرده و دولت قانع نباشد به نتیجه نمی رسیم.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که بایستی به این اعتقاد داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی یک رویکرد و نه یک پروژه است افزود: همه رفتارهای اقتصادی و بعضی از رفتارهای اجتماعی و فرهنگی ما بایستی در این راستا باشد.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه گریزی به مسئله هدفمندی یارانه ها زد ودر این باره اظهار داشت: تلاش و سعی دولت در این زمینه مجدانه بود اما متاسفانه هنوز نقشه راه دولت را کشف نکرده ایم که چه می خواهد بکند با این همه بالای 70 میلیون نفر در یارانه ها ثبت نام کرده اند.
 
نایب ریس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بایستی این مسئله پایش شود یا در زمینه هدفمندی یارانه ها یا ما نتوانسته ایم پیام خود را به مردم برسانیم یا مردم می خواهند پیامی به ما برسانند که ما آن را درک نمی کنیم اما معتقدم در این زمینه به نقشه راه نیازمندیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که احساس می کنم هدفمندی یارانه ها امسال تراز نخواهد شد گفت: با این وضعیتی که پیش می بریم تراز هدفمندی قرمز و منفی است در این زمینه بایستی نشستی با مسئولان تصمیم گیر دولت داشته باشیم.

وی ادامه داد: هنگامی که دولتی ها و مجلسی ها سرو کارشان به افکار عمومی می افتد محافظه کار می شوند البته محافظه کاری خوب است چون ما سنتی و مشهور به محافظه کاری هستیم اما امیدواریم آنقدر محافظه کار نشود تا ما در مقابل آنها رادیکال شویم.
 
باهنر در ادامه به ذکر خاطره ای از خود و هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: هنگامی که در مجلس سوم بودیم هاشمی برای تعدیل اقتصادی خیز برداشته بود و در مقابل گفتیم این حرکت شما تند است و مقابل این حرکت وی را گرفتیم و گفتیم بایستی سرعت خود را تعدیل کنید وی ناراحت شد و در خطبه های نماز جمعه گلایه کرد که این ها نگذاشتند هاشمی بعدها به ما گفت شما که راست سنتی بودید چه شد که چپ سنتی شدید. ما در جواب گفتیم ما راه خودمان را می رویم در گذشته عده ای سمت چپ ما حرکت می کردند که به نظر آنان ما راست بودیم و حال آنان آمده از سمت راست ما حرکت می کنند و ما چپ اقتصادی می شویم.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: ما تغییر مسیر نداده ایم محافظه کاری همین است زمانی ما محافظه کار بودیم و عده ای رادیکال بودند می ترسم اینقدر به این سمت بیایند که ما مجبور شویم اسم رادیکالی را بپذیریم و بگوییم آن ها محافظه کار هستند.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: در اداره مسایل کلان کشور خرد، تدبیر، اراده و شجاعت نیاز است و امیدواریم که کارها شجاعانه انجام شود تا به نتیجه برسد.
 
نایب ریس مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست به جشن همسر رئیس جمهور به مناسبت تولد حضرت زهرا(س) و روز زن و شایعات پس از آن اشاره کرد و گفت: در جریان این جشن نقدهای زیادی در مجلس صورت گرفت تا زمانی که اطلاع یافته ام دولتی ها مهمانی ترتیب داده و بانوان را در آن دعوت کرده بودند در این بین شایعه هایی هم چون سکه دادن مطرح شد که خلاف بود و دولتی ها نیز گفتند در این جشن جمعا 5 سکه داده شده که آن هم به 5 بانوی کارآفرین اهدا شده است البته امری طبیعی بوده و قابل نقد نیست.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: گفته شده در این جشن مد لباس نیز بوده و یا این که مهمانی تشریفاتی برگزار شده البته اشتباهی که عمدا و یا سهوا بوده این است که همسران سفرای کشورهای اسلامی در این مراسم دعوت شدند و خانم الهه قمشه ای نیز سخنرانی فاخری انجام داده اند این مهم در جمعی که اکثرا اهل تسنن هستند قابل تقدیر بوده است.
 
وی زوایای دیگر این جشن را پذیرایی دیپلماتیک بودن آن دانست و گفت: در مهمانی های خارجی همواره این تشریفات وجود دارد البته دکتر حداد عادل می گویند غذا ساده بوده است اما چند نوع غذایی در مهمانی خانگی رسم پذیرایی دیپلماتیک است.
 
باهنر به حضوریکی از محکومین فتنه در جشن اخیر اشاره کرد و گفت: نکته ای که قابل نقد جدی است این که خانمی که با کاترین اشتون ملاقات کرده و جز فتنه گران بود نیز در این جشن حضور داشته است دولت بایستی تکلیف این قضیه را روشن کند.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین بیان داشت: مقامات دولتی بگویند که این کار اشتباه بوده است اما اگر به اشتباه خود اعتراف نکنند بایستی توجه داشت دعوت رسمی از این عناصر توسط دولت بوی جدی می دهد مجلسی ها و افکار عمومی به این مسئله بسیار حساسند البته جناب حداد عادل می گویند این دیدار مربوط به جشن تالار حافظیه با حضور رئیس جمهور است اما قضیه این است که نقدی که در جشن همسر رئیس جمهور وارد شد درست نبوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، باهنر ، دبیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.