سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزیر علوم:

تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها با بحران روبرو هستند

تاکیدی که ما در نمایشگاه داریم، بحث تقویت بنیه ساخت و تامین نیاز‌های علمی و آزمایشگاهی است که بتوانیم کیفیت را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ وحید احمدی، معاون پژوهشی وزیر علوم در نشست خبری دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: اکنون در دوره‌‌ای هستیم که با توجه به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی سال گذشته، دانشگاه‌ها شدیدا دچار مشکلات تجهیزات آزمایشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه دغدغه عمده دانشگاه‌ها در این میان، تامین نیاز‌های آزمایشگاهی و پژوهشی است، افزود: امسال از ابتدا با توجه به منابع مالی، ورود جدی داشته‌ایم، همچنین در سال 78، 180 میلیون دلار به صورت وام ارزی برای خرید تجهیزات به دانشگاه‌ها، کمک شده است که در واقع تا کنون 80 میلیون دلار تجهیزات به دانشگاه‌ها داده شده است.

وی اظهار داشت: تاکیدی که ما در این نمایشگاه داریم، بحث تقویت بنیه ساخت و تامین نیاز‌های علمی و آزمایشگاه است که امیدواریم کیفیت را افزایش دهیم، همچنین در بحث کمک دستگاه‌ها برای صادرات محصولات تفاهم نامه امضا شده است تا در جهت توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم و پاسخگوی خدمات پس از فروش به استاندارد‌های ملی باشیم.

وی عنوان کرد: در صدد هستیم که در جهت سامان دهی و پایش هدفمند کردن تجهیزات آزمایشگاهی پیش رویم که جزء برنامه اصلی است و در این حوزه به دنبال منطقه‌ای کردن و تقویت نیازهای آزمایشگاهی و کمک به ورود بخش خصوصی در این زمینه iهستیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.