سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی آیت الله "گلپایگانی" بازسازی می‌شود

زندگی آیت ا... جمال گلپایگانی از مراجع تقلید و اساتید عرفان در قالب مجموعه مستند بازسازی "حدیث سرو" به تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک، جواد توانا کارگردان این مستند گفت: زندگی آیت ا... "جمال گلپایگانی" از مراجع تقلید و اساتید عرفان که بخشی از زندگی خود را در ایران و نجف سپری کرده اند،در  قالب مجموعه مستند 7 قسمت 30 دقیقه ای تولید می‌شود.

توانا با بیان اینکه این مستند در مراحل انتهایی تولید قرار دارد گفت: اصفهان، مجموعه تاریخی تخت فولاد، شهر نجف و ضریح مطهر امام علی علیه السلام از جمله محل‌هایی هستند که تصویر برداری این مستند در آنجا انجام شده است.

وی افزود: این مجموعه بیشتر به شخصیت اخلاقی ایشان و عرفانی ایشان که از شاگردان میرزای نایینی و آخوند خراسانی بودند می پردازد.
 
گفتنی‌است؛ ایت ا... جمال گلپایگانی، متولد گلپایگان بودند و تا 16 سالگی در این شهر به تحصیل علوم دینی مشغول بودند سپس به اصفهان و حوزه علمیه این شهر رفتند و بعد از تحصیل نزد اساتید بزرگ از جمله آیت ا.. درچه ای و آقا نجفی در سن 25 سالگی به شهر نجف می روند و تا آخر عمر در این شهر به تحصیل علوم دین و عرفان اهتمام ورزیدند و بعد از وفات در قبرستان وادی السلام به خاک سپرده شدند.

عوامل دست اندرکار این مستند عبارتند از: نویسنده و کارگردان : جواد توانا،تهیه کننده : عبدالکریم عرشی، تدوین : مجتبی راعی، مدیر تصویر برداری بخش بازسازی: میثم ریاحی، مدیر تصویر برداری بخش عراق : حسین ناظریان، آهنگساز: حبیب خزاعی فر - فرید سعادتمند، صداگذار : آرش قاسمی، طراح صحنه و لباس: آنه محمد ایری


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.