سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد خبر داد

افزایش 25 درصدی ظرفیت تحصیلات تکمیلی واحد علوم تحقیقات/ صرفه جویی در هزینه در اولویت برنامه‌ها

عملکرد واحدها و شعب علوم و تحقیقات در زمینه ایجاد رشته‌های جدید و جذب اعضای هیات علمی باید به صورتی باشد تا علوم و تحقیقات به عنوان یک برند معتبر در دنیا مطرح شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی عباس پور در نشست شورای واحدها و پردیس‌های علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی های علمی، پژوهشی و آموزشی، واحد علوم و تحقیقات از افزایش 25 درصد ظرفیت تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری واحد علوم و تحقیقات خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و تقاضای بالای داوطلبان تحصیلات تکمیلی در جامعه می‌توان این افزایش ظرفیت را در سایر واحدها و شعب نیز ایجاد کرد.

علی عباسپور با اشاره به ایجاد رشته و گرایش های جدید دانشگاهی با توجه به نیاز جامعه خاطر نشان کرد: عملکرد واحدها و شعب علوم و تحقیقات در زمینه ایجاد رشته‌های جدید، جذب اعضای هیات علمی و... باید به صورتی باشد تا علوم و تحقیقات به عنوان یک برند معتبر در دنیا مطرح شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به جذب گسترده اعضای هیات علمی در واحدها و شعب علوم و تحقیقات  تصریح کرد: نیروی انسانی ماهر و نخبه به ویژه در حوزه آموزشی و پژوهشی نیاز اصلی دانشگاه‌ها  از جمله واحدهای علوم و تحقیقات برای ارتقاء کیفیت هستند و در همین راستا واحدها و شعب علوم و تحقیقات در رشته‌ها  و گرایش های مختلف نیز اقدام به جذب هیات علمی از اساتید و دانشجویان نخبه دوره دکتری نموده است.

دکتر عباسپور در خصوص چاپ فراخوان جذب اعضاء هیات علمی واحد علوم و تحقیقات و شعب آن در رسانه‌ها گفت:  علاوه بر فارغ‌التحصیلان دکتری دانشگاه‌های داخلی و اساتید ایرانی خارج از کشور، دانشجویان ممتاز مقطع دکتری نیز می توانند به عنوان عضو هیات علمی تقاضای همکاری دهند و در این واحدها فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه اکثر واحدها  و شعب علوم و تحقیقات در مراکز استان‌ها و در نزدیکی واحدهای بسیار خوب و مهم دانشگاه آزاد هستند، گفت: واحدها و شعب علوم و تحقیقات نیز می‌توانند با هماهنگی روسای واحدهای مجاور از اعضای هیات علمی آنها به خصوص در زمینه راهنمایی رساله و پایان نامه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.