سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

میدان نقش جهان محبوب ترین میراث جهانی نزد ژاپنی هاست

گردشگر ژاپنی در اصفهان گفت: میدان نقش جهان اصفهان محبوب ترین اثر ثبت شده در یونسکو در میان ژاپنی هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سو تو می تاناکا- گردشگر ژاپنی که به اصفهان سفر کرده است، در حاشیه ی جشن نکوداشت هفته ی اصفهان گفت: «یکی از دوستانم علاقه ی زیادی به کشور ایران است و او به من پیشنهاد داد که به ایران سفر کنم. پیش از آن نیز تصمیم داشتم که به کشورهای خاورمیانه سفر کنم اما در حال حاضر به بسیاری از کشورهای این منطقه نمی توان سفر کرد. بنابراین ایران مقصد مناسبی برای من بود چرا که علاقه مند بودم فرهنگ سنتی ایرانی را تجربه کنم.

وی افزود:«اکنون بسیار خوشحالم که به ایران سفر کرده ام چون مردمان بسیار مهربانی دارد. »

سو تو می از علاقه فراوان خود به میدان نقش جهان اصفهان می گوید و توضیح می دهد: «من اینجا را خیلی دوست دارم چون مردم از مکان های مختلف می آیند و در آن گردهم می آیند. به علاوه علاقه مند به میراث فرهنگی جهانی ثبت شده در یونسکو هستم و میدان نقش جهان اصفهان محبوب ترین اثر ثبت شده در یونسکو در میان ژاپنی هاست. از این رو می خواستم بیایم و از حضور در این میدان لذت ببرم.»

وی ادامه داد: «در حال سفر به سراسر جهان هستم اما زمانیکه به ژاپن برگردم به خانواده ام می گویم که به ایران بیایند چرا که مردم این کشور مهمان نواز، مهربان و باشخصیت هستند.»

سو تو می خاطرنشان کرد: «نزد ژاپنی ها ایران یک راز است و وقتی صحبت از ایران می شود ما آن را با نفت و گاز می شناسیم اما وقتی به این کشور سفر کردم برایم بسیار جذاب و شگفت انگیز بود چرا که زیبایی های بسیار زیاد و زیبایی دارد/س.


 

برچسب ها: اصفهان ، میدان ، نقش ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.