سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

مبارزه بیولوژیک در 2500 هکتار از کشتزارهای میاندرود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میاندرود از اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با آفات در سطح 2500 هکتار از کشتزارهای این شهرستان در سال‎جاری خبر داد.

شبر موسوی در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : از برپایی جلسه کمیته فنی جهت اجرای پروژه‌های حفظ نباتات در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این جلسه در راستای تولید محصولات ارگانیک و سالم برگزار شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میاندرود گفت: جلسه کمیته فنی در میاندرود با شرکت کارشناسان فنی این مدیریت، مراکز جهادکشاورزی و پیمانکاران طرف قرارداد تولید عوامل بیولوژیک تشکیل شد که اثرات آن بر کشاورزی منطقه پس از اجرای برنامه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مبارزه بیولوژیک در سطح 800 هکتار از شالیزارهای این شهرستان در سالجاری، از اجرای پروژه های مبارزه بیولوژیک با آفات در بیش از 550 هکتار از مزارع سویا، یک‌هزار هکتار مزارع ذرت و 200 هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

موسوی اظهار داشت: در راستای آموزش و ترویج بهرهبرداران بخش کشاورزی، یک دوره کارگاه آموزشی زراعت گندم با شرکت بیش از 22 نفر از کشاورزان گندمکار در سایت الگویی روستای جامخانه شهرستان میاندرود برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه آموزشی، کارشناسان زراعت و ترویج سازمان جهادکشاورزی این شهرستان به ارائه آموزش و توصیه‌های فنی درباره عملیات مرحله داشت گندم از جمله مبارزه با بیماری‌ها و تغذیه گندم به فراگیران پرداختند./س

برچسب ها: مبارزه ، کشتزار ، طرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.