سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

35 درصد سرطان ها ناشی از مصرف غذاهای ناسالم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 35 درصد سرطان ها ناشی از مصرف غذاهای ناسالم است و باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، عباس جعفریان در نشست با خبرنگاران در اصفهان با بیان اینکه حدود 35 درصد سرطان ها ناشی از مصرف غذاهای ناسالم است، افزود: وظیفه اصحاب رسانه فرهنگ سازی در جامعه برای استفاده از مواد غذایی شناسنامه دار و سالم است تا امنیت غذایی بیشتر شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: اوضاع مالی دانشگاه نسبت به سال قبل بهتر است اما ما هنوز حدود یک هزار و 200 میلیارد ریال بدهی داریم.
«علیرضا یوسفی» بدهی سال گذشته این دانشگاه را سه هزار و 200 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: در بخش مطالبات کارکنان، اضافه کاری آنها تا اسفند پارسال و مطالبات بازنشستگان دانشگاه تا سه ماه آخر 92 پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود هفت ماه در کارانه بیمارستانهای استان عقب ماندگی داریم، اظهار کرد: بدهی بیمه خدمات وی با اظهار امیدواری از اینکه امسال این مطالبات به صفر برسد، گفت: امسال با کمک دولت از محل قانون هدفمندی یارانه ها، مردم از خدمات درمانی در بخش بستری با سهولت، کیفیت و رضایت بهتری و قیمت کمتری بهره مند می شوند.
معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان نیز در جمع خبرنگاران گفت: مقرر است امسال طرح پزشک خانواده به صورت آزمایشی در یکی از شهرستانهای استان اجرا شود.
پژمان عقدک» افزود: این کار پس از ارزیابی اجرای طرح پزشک خانواده در بخش شهری در دو استان فارس و گیلان صورت می گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها از سال 84 گفت: ما اکنون در این بخش با کمبود 30 پزشک عمومی مواجهیم که در این زمینه فراخوان همکاری دادیم.


انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.