سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

10 اردیبهشت : برگزاری چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس

چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : در این جشنواره از نفرات برگزیده جشنواره های موضوعی خلیج فارس تجلیل می شود.

حجت الاسلام مرشدی افزود : جشنواره موضوعی خلیج فارس در بخشهای شعر ، آوا و نواها ، موسیقی ، عکس و پوستر در استانهای دیگر برگزار شده بود.

وی گفت : تجلیل از پژوهشگران و محققانی که در زمینه خلیج فارس آثاری ارائه داده اند از دیگر برنامه های این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : همایش ملی علمی پژوهشی خلیج فارس با محوریت جهاددانشگاهی ، کلنگ زنی بزرگترین مجتمع فرهنگی خلیج فارس در جزیره ابوموسی ، یادواره شهدای خلیج فارس ، نمایشگاه عکس آثار بومیان خلیج فارس در جزیره هرمز و تشکیل زنجیره انسانی از شهرستان جاسک تا شهرستان پارسیان از مهمترین برنامه های جنبی جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس است.

حجت الاسلام مرشدی افزود : امسال این جشنواره با محوریت استان هرمزگان و با مشارکت استانهای بوشهر ، سیستان و بلوچستان و خوزستان برگزار می شود.

وی گفت : شعار امسال این جشنواره صلح و دوستی با کشورهای همسایه است.

مشاور عالی استاندار هرمزگان گفت : نام خلیج فارس نباید به یک روز محدود شود بلکه باید این نام در همه عرصه ها و بخشها ادامه دار شود.

حقیری زاده افزود : افزایش کیفیت جشنواره روز ملی خلیج فارس و جمع آوری آثار پژوهشی و مستندات در این زمینه تاثیر بسیاری در جذب و علاقه مندی مردم به شرکت در جشنواره ها و همایشها در این روز دارد.

نفیسی مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان گفت : مقابله با توطئه های دشمنان در زمینه تحریف نام خلیج فارس بر عهده کارگزاران و صاحب نظران و متخصصان نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.
انتهای خبر/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.