سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در فارس

استاندار فارس گفت : سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در فارس حمایت مي شوند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سید محمد احمدی با تاكيد بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش‌های مختلف ادامه داد: با هر فردی که بخواهد در راه سرمایه‌گذاری، کارشکنی کند برخورد قاطع خواهد شد.

استاندار فارس در دیدار با مردم خنج که با حضور امام جمعه این شهر، نماینده مردم شهرستان‌های لار، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی، مدیران ستادی استانداری و مدیران این شهرستان برگزار شد، با تشریح شرایط اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی خنج، بیان کرد: آثار نشاط و رونق اقتصادی و سرزندگی مردم در این شهرستان به وضوح قابل مشاهده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی در شهرستان خنج افزود: کارگزاران نظام اسلامی، خادمان ملت هستند و در طول عمر این نظام، همواره سعی داشته‌اند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

وی با بیان این که استعدادهای شهرستان خنج در حوزه نفت و گاز یکی از ویژگی‌های این منطقه به شمار می‌رود، گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که دولت در پیش دارد به‌یقین آثار و برکات این حوزه نیز برای مردم مشهود می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به این که اگر فرهنگ و اقتصاد هم‌زمان با یکدیگر رشد نکنند جامعه در روند توسعه خود با اختلال مواجه می‌شود، ادامه داد: فرهنگ و معنویت زیربنای پیشرفت در تمام حوزه‌ها است و چنانچه در مسیر پیشرفت، از فرهنگ فاصله بگیریم به‌یقین با بن‌بست مواجه می‌شویم.

احمدی بیان کرد: اقتصاد و فرهنگ جز با عزم ملی و مدیریت جهادی به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی در پایان سال گذشته، گفت: اقتصاد مقاومتی نه به معنای ریاضت اقتصادی، بلکه به معنای استفاده از توانمندی‌های داخلی و استعدادهای انسانی در راه مقاوم‌سازی اقتصادی است و این موضوع مورد تاکید و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

وی افزود: هر کشوری که به بحث اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته است در دوران رشد و توسعه خود نه تنها با مشکل مواجه نشده بلکه هم‌اکنون نیز حرف‌های بسیاری در دنیای اقتصاد برای گفتن دارد.

استاندار فارس گفت: نمونه جامع تئوری اقتصاد مقاومتی کشور چین است که با بهره‌گیری از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، توانمندی داخلی و استفاده از تکنولوژی خارجی، توانست حتی در بحران‌های اقتصادی اخیر، ذخیره ارزی قابل توجهی را برای ملت خود اندوخته کند.

احمدی ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک هدف جامع مورد توجه قرار دهیم، هیچ‌گاه در مقابل تحریم‌ها سر تعظیم فرود نخواهیم آورد، همان‌طور که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت خود را برابر تحریم‌های مختلف حفظ کردیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که باید تولید کالاهای با کیفیت داخلی مورد تاکید قرار داشته باشد، گفت: اگر در تولید کالای ایرانی، کیفیت را مورد توجه قرار دهیم، روزی را شاهد خواهیم بود که محصولات ایرانی در خانه‌های دیگر ملت‌های دنیا باشد.

وی با اشاره به این که دولت به دنبال تدبیر در برابر مشکلات است، افزود: در حال حاضر شرایطی برقرار است که اقتدار بین‌المللی و امنیت داخلی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان، مثال‌زدنی است.

استاندار فارس با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در مسیر شکوفایی اقتصادی، گفت: اقتصادی که با سرمایه‌های مردم به فعالیت بپردازد موفق خواهد شد و باید باور داشته باشیم که هیچ دولتی قادر به کارخانه‌سازی و کارخانه‌داری نخواهد بود.

احمدی افزود: تاریخ اقتصادی دنیا نشان می‌دهد که حضور دولت‌ها در بخش تولید و صنعت نتیجه‌ای جز شکست ندارد؛ چرا که دولت باید در این حوزه نقش حمایتی خود را ایفا کند نه این که به تولیدکننده تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: سرمایه‌های مردم نباید در بانک‌ها بماند بلکه با استفاده از این سرمایه‌ها در صحنه‌های تولید، صنعت و اشتغال، شاهد شکوفایی کشور خواهیم بود.

وی با تذکر به مدیران در مورد حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: با هر فردی که بخواهد در راه سرمایه‌گذاری، کارشکنی کند برخورد قاطع خواهد شد.

استاندار فارس افزود: تجمیع سرمایه‌های مردمی منطقه، باعث شکوفایی اقتصادی در شهرستان خنج خواهد شد./ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.