سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

حمايت بنياد ملي نخبگان کشور از مبتکران تا ثروت آفريني

بنیاد ملی نخبگان کشور از برگزیدگان جشنواره های مخترعان و مبتکران کشور تا مرحله تولید محصول و ثروت آفرینی حمایت می کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان کشور در جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران شیراز گفت: ایجاد هم افزایی ملی و بهره گیری از توانمندی حوزه های مختلف در کشور از سیاست های بنیاد ملی نخبگان است و به همین سبب، کارشناسان این بنیاد برای نخستین بار ارزیابی اختراعات این جشنواره را عهده دار شدند.

غلامعلی منتظر با ابراز خرسندی از سطح اختراعات و نوآوری های ارائه شده به چهارمین جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران گفت: برگزیدگان این جشنواره به عنوان برگزیدگان نوآمد مورد حمایت قرار می گیرند تا اختراع اولیه خود را تجاری سازی کنند، طرح کسب و کار بنویسند و با مقررات حقوق مالکیت فکری آشنا شوند تا به مرحله ابتکارات نورست برسند.

وی با بیان این که طبقه بندی مخترعان به سطوح یک، 2 و سه پیش از این مبنای عمل این بنیاد بود، افزود: امسال، این سطوح به نوآمد، نورست و نوشکفت تغییر نام داده اند.

منتظر بیان کرد مرحله ابتکارات نوشکفت، مرحله ای است که بازار محصول ایجاد و به کارآفرینی و ثروت آفرینی منجر شده است.

وی ادامه داد: برگزیدگان جشنواره های مختلف مبتکران و مخترعان در کشور را در فرایند توانمندسازی وارد می کنیم و هر یک از این افراد می توانند در فرایند سه تا 15 ماهه طرح های خود را به ثروت و محصولی که برای کشور مفید است، تبدیل کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: نفس حضور جوانان در چهارمین جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران موید اعتماد به نفس، خلاقیت وامیدواری تبدیل ایران به کشوری پیشرفته مطابق با اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز توسعه کشور بود.

ابراهیم واشقانی فراهانی در ادامه معیار دانشگاه برتر در جهان امروز را ورود در عرصه کارآفرینی دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال گذر از دانشگاه آموزشی پژوهشی به دانشگاه نسل سوم یعنی دانشگاه کارآفرین است و امید است پس از آن به دانشگاه فن آفرین نیز تبدیل شود.

در چهارمین جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران که با تلاش سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از چهار شنبه در شیراز برپا شد مخترعان و مبتکرانی از17 کشور حضور داشتند./ب


برچسب ها: حمایت ، بنیاد ، نخبگان ، مبتکران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.