سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما امروز به مالزی می‌رود

رئیس جمهور آمریکا در حالی امروز شنبه وارد مالزی می شود که دولت مالزی به اتهام سوء استفاده از قدرت و ماجرای ناپدید شدن یک فروند هواپیمای خطوط هوایی این کشور در کانون توجهات قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  رئیس جمهور آمریکا در حالی امروز شنبه وارد مالزی می شود که دولت مالزی به اتهام سوء استفاده از قدرت و ماجرای ناپدید شدن یک فروند هواپیمای خطوط هوایی این کشور در کانون توجهات قرار گرفته است. 

واشنگتن در تلاش برای بهبود چهره مخدوش خود در جهان اسلام سعی دارد مناسبات دوجانبه با مالزی به عنوان کشوری که بیشترین جمعیت مسلمان را در خود جای داده است گسترش دهد اما مالزی شریک تجاری اصلی چین به شمار می رود و با مفاد اصلی توافقنامه تجاری کشورهای دو سوی اقیانوس آرام مخالفت است.

اوباما در حالی به مالزی سفر می کند که فساد در دولت "نجیب رزاق"  نخست وزیر این کشور خشم بسیاری از شهروندان مالزیایی را برانگیخته است. 

نجیب رزاق قصد دارد خود را فردی اصلاح طلب و میانه رو نشان دهد اما "انور ابراهیم" رهبر مخالفان امروز شنبه در بیانیه ای دولت نجیب رزاق را دولتی فاسد و مستبد نامید و از اوباما خواست در سفر به مالزی حمایت خود را از « آزادی و دموکراسی » در این کشور اعلام کند. 

دولت نجیب رزاق به علت آزار و اذیت مخالفان و سرکوب آزادی بیان به ویژه پس از انتخابات سال گذشته با انتقادهای فزاینده ای مواجه شده است. 

انور ابراهیم به سبب اتهاماتی که به اعتقاد وی با انگیزه سیاسی مطرح شده به پنج سال زندان محکوم شده است. 

اوباما در گفتگو با روزنامه دولتی استار که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد موفق ترین کشورها ، کشورهایی هستند که از حقوق همه شهروندان خود صرفنظر از وابستگی سیاسی ، نژاد ، قومی یا مذهبی آنها حمایت می کنند. 

اوباما که قرار است در پایان سفر به ژاپن و کره جنوبی ، بعدازظهر امروز وارد مالزی شود با انور ابراهیم دیدار نخواهد کرد اما روز یکشنبه با نمایندگان گروه های سیاسی منتقد دولت دیدار خواهد داشت. 

پیش بینی می شود رئیس جمهور آمریکا در این سفر بر اهمیت تقویت مناسبات امنیتی دو کشور تاکید و با پادشاه مالزی دیدار کند.  

از زمان سفر لیندون جانسون رئیس جمهور وقت آمریکا به مالزی در سال 1966 ، باراک اوباما نخستین رئیس جمهور آمریکاست که به مالزی سفر می کند. 

اوباما بامداد دوشنبه مالزی را به مقصد فیلیپین ترک خواهد کرد. 

انتهای پیام/



برچسب ها: اوباما ، مالزی ، سفر ، هواپیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.