سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

نرخ بیسوادی در استان اردبیل از متوسط کشور پایین‌تر است

استاندار اردبیل گفت: نرخ بیسوادی در اردبیل از متوسط کشور پایین‌تر است به طوری که یک ظرفیت سوادآموزی مناسب را در سطح استان شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در اولین جشنواره تجلیل از دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات مشارکت‌کننده برتر در امر سوادآموزی استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد، اظهار داشت: حرکت منسجمی که در این راستا شروع شده در حقیقت دعوت به یک امرخیر و خداپسندانه است.

وی اهمیت دادن به موضوع تعلیم و تربیت را از اولویت برنامه استانی عنوان کرد و افزود: رفع بیسوادی در استان اردبیل از ضروریات است چرا که علم و آگاهی برای انسان عزت و فضیلت می‌آورد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل در سطح درآمد کشور از نرخ پایین‌تری برخوردار است، تصریح کرد: براساس آمارهای ارائه شده اردبیل در امر سوادآموزی نیز از متوسط کشوری پایین‌ترین سطح را دارد.

خدابخش در ادامه سنگینی تکلیف و افزایش باسوادی در سنین پایین را خاطر نشان کرد و گفت: ارتقا سواد دانش‌آموختگان و رفع فقر بیسوادی در استان عزم ملی و تلاش تمامی دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد به طوری که بیسوادی فقر معنوی مهم است و باید برای ریشه‌کنی آن گام‌های مؤثرتری برداریم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، پایین ، بودن ، نرخ ، بیسوادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.