سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترمیم بافت‌های آسیب دیده قلب به کمک "نانو دارو"

یک شرکت دارویی با استفاده از نانوذرات زیستی موفق به ساخت دارویی برای درمان تورم بافت‌های قلبی شده‌است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، یک شرکت دارویی با استفاده از نانوذرات زیستی موفق به ساخت دارویی برای درمان تورم بافت‌های قلبی شده‌است. این دارو به بیمارانی که دچار حمله قلبی شده‌اند کمک می‌کند تا بافت‌های قلب آن‌ها زود‌تر بهبود یابند. 
 
 شرکت کور فارماکیوتیکال دولوپمند یکی از شرکت‌های دارویی است که با انتشار مطلبی از مزایای داروی جدید خود اطلاعاتی منتشر کرده است. این دارو نانوذرات اصلاح شده با ترکیبات ایمن (IMP) نام دارد که متورم شدن رگ‌ها را بعد از حمله قلبی کاهش داده و همچنین موجب تسریع بهبود بافت‌های قلبی می‌شود. بیش از ۷۵۰ هزار بیمار در سال دچار حمله قلبی می‌شوند. 
 
زمانی که این دارو به حیوانات آزمایشگاهی که دچار حمله قلبی شده‌اند تزریق شد، حجم جراحات آنها تا ۵۰ درصد کاهش یافت که این کار موجب افزایش پمپ خون به رگ‌ها می‌شود. همچنین این دارو موجب کاهش تورم در بخش جراحت شده که این کار فرآیند بهبود را تسریع می‌کند. 
 
دانیل گتس از مدیران این شرکت می‌گوید: این اولین باری است که روشی برای کاهش تورم زخم بعد از حمله قلبی ارائه می‌شود. معمولا بعد از حمله قلبی و بروز جراحت در بافت‌های قلب، سیستم ایمنی بدن به محل آسیب دیده یورش آورده که این امر خود باعث عوارض جانبی برای بیمار است؛ تاکنون هیچ دارویی برای مقابله با این مشکل ارائه نشده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قلب ، نانودارو ، تورم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.