سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله عبدالله: توافقنامه امنيتی با آمریکا را امضا می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت توافقنامه ی دوجانبه ی امنیتی با آمریکا را امضا خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "عبدالله عبدالله" نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت توافقنامه ی دوجانبه ی امنیتی با آمریکا را امضا خواهد کرد.

دکتر عبدالله عبدالله در مصاحبه با تلویزیون دولتی چین گفت:« دولت فراگیر به معنی آن است که از هر متخص ، فرد با تجربه ، با صلاحیت و با استعداد درخواست شود که بخشی از دولت آتی افغانستان باشد. دولت ائتلافی مد نظر من نیست».

وی افزود:« من به علت ثبات در کشور اقدام کردم(در انتخابات شرکت کردم) و فکر می کنم که انتخابات سال 2009 مشکل داشت اما به هرحال  برای کشور باید حرکت می کردم. من در 5 سال گذشته جزو اپوزیسیون بودم این بار ما امیدواریم که انتخابات ریاست جمهوری به مشکلات خاتمه بدهد و نتیجه ی انتخابات نشان دهنده ی رأی مردم باشد».

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ادامه درباره ی چالش پیش روی دولت آتی افغانستان گفت:« مشروعیت اقدامات دولت آینده ی افغانستان، تطابق این اقدامات با  حاکمیت قانون و منصفانه و عادلانه بودن این اقدامات جزو چالش های دولت آینده ی افغانستان است. بدست آوردن دل مردم کاری است که دولت آینده باید انجام دهد. ما باید اعتمادی را که بین دولت و مردم افغانستان وجود ندارد بازسازی کنیم».

دکتر عبدالله عبدالله درباره روند صلح در افغانستان گفت:« مسئله این طور نیست که یک بخش از جمعیت افغانستان یا یک قبیله یا یک گروه نژادی از افغانستان نامش طالبان باشد ،طالبان یک ایدئولوژی است که برخی از افراد، آن را دنبال می کنند. اگر آنها خشونت و ارتباط با گروه‌های تروریستی را کنار بگذارند ولی بگویند که معتقد به این عقایدشان هستند ما هیچ مشکلی با این عقاید نداریم. آن‌ها می توانند برای عقاید و نظرات خود مبارزات سیاسی داشته باشند، در(باب رقابت) باید برای آن‌ها باز باشد اما اینکه آنها بخواهند ایدئولوژی خود را از طریق خشونت به مردم تحمیل کنند، مردم افغانستان شایسته ی آن هستند که از آنان دفاع شود».

وی درباره توافقنامه ی امنیتی دوجانبه با آمریکا هم گفت:« نظر من این است که ما به این توافقنامه ی امنیتی دو جانبه نیازمند هستیم. به نفع افغانستان است که  این توافقنامه امضا شود. نیروهای امنیتی ما به سطحی نرسیده اند که از امنیت و ثبات کشور دفاع کنند، ما هنوز نیازمند  دریافت حمایت هستیم و برای این حمایت ها نیاز به یک چارچوب وجود دارد که همان توافقنامه ی دوجانبه ی امنیتی است. قرار دادن روابط افغانستان در مسیردرست با دنیا اهمیت دارد چون ما به حمایت دنیا نیاز داریم».

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.