سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پساکی: حل مناقشه اسرائيل و فلسطين به سود هر دو طرف است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین به سود مردم هر دو طرف است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"جنیفر پساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین به سود مردم هر دو طرف است.

پساکی درباره گزارش های منتشر شده از بازداشت یک شهروند آمریکایی در کره شمالی گفت ما مطلع شده ایم که یک شهروند آمریکایی در کره شمالی بازداشت شده است؛ هیچ اولویتی برای ما بالاتر از تامین امنیت و آسایش شهروندان آمریکایی نیست. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این خصوص نداریم ولی با سفارت سوئد به عنوان حافظ منافع خود در کره شمالی در تماس هستیم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره گفتگوهای متوقف شده  خاورمیانه گفت ایندیک، نماینده ما در حال حاضر در منطقه حضور دارد. وی امروز صبح در این خصوص با وزیر امور خارجه آمریکا صحبت کرد که البته چیز عجیبی نیست زیرا هر روز این صحبت ها رد و بدل می شود. می دانید که در دوران گذار قرار داریم و این توقف‌ها نیز می‌تواند روی دهد؛ طرف ها در حال ارزیابی گام بعدی هستند تا ببیند چه می توانند انجام دهند. 

پساکی افزود در حال حاضر من نمی توانم در این خصوص هیچ پیش بینی خاصی انجام دهم . همانطور که می دانید، جان کری با محمود عباس و نتانیاهو صحبت کرد. تماس وی با آنان و نیز گروه گفتگو کننده ادامه دارد. همانطور که گفتم، طرفین می‌بایست بررسی کنند و ببیند گام بعدی چه می تواند ولی به هر روی، این مساله به عهده آنان است. با این حال ما همچنان باور داریم که علاوه بر آمریکا، به سود مردم اسرائیل و فلسطین است که شاهد حل و فصل این مناقشه باشیم.

وی افزود البته گام هایی را که هر دو طرف در این مدت برداشته اند، باعث شده است که چنین موقعیت چالش سازی را شاهد باشیم. 


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.