سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناوشکن آمريکايی دونالد کوک دريای سياه را ترک کرد

نیروی دریایی آمریکا روز جمعه اعلام کرد ناوشکن موشک انداز آمریکایی دونالد کوک روز پنجشنبه دو هفته بعداز استقرار در دریای سیاه برای تامین امنیت همپیمانان شرق اروپا ، این محل را ترک کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ علت استقرار این ناوشکن نگرانی از مداخله احتمالی روسیه در منطقه کریمه بود. نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد :«استقرار ناوشکن دونالد کوک نمونه ای از تعهد نیروی دریایی ایالات متحده برای بهبود قابلیت همکاری در دریا، با نشان دادن توانایی های نیروهای ایالات متحده و متحدان آن برای حضور مناسب در جای مناسب در زمان مناسب است.»
ناوشکن دونالد کوک در زمان حضور در دریای سیاه در رزمایش با نیروهای نظامی رومانی و نیز ناوچه آمریکایی یو اس اس تیلور شرکت کردند.
همچنین یک فروند جنگنده روسی سوخو 24بارها نزدیک ناوشکن آمریکایی دونالد کوک شد که مقامات پنتاگون این اقدام را «تحریک آمیز و غیر حرفه ای » توصیف کردند. بر اساس اطلاعات جنگنده روسی 12 با از نزدیک ناوشکن آمریکایی عبور کرد.
سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد حضور دریایی آمریکا در دریای سیاه به ناوچه یو اس اس تیلور محدود می شود. این ناوچه پیش از آغاز بحران اوکراین و در زمان رقابت های المپیک زمستانی سوچی در دریای سیاه مستقر شده بود. این ناوچه 12 فوریه دچار مشکل و در بندر سامسون ترکیه تعمیر شد.
اوایل آوریل مسکو از حضور ناوچه تیلور در دریای سیاه انتقاد و اعلام کرده بود مدت زمان حضور این ناوچه بیش از مدت تعیین شده در کنوانسیون مونترو 1936 برای ناوچه های خارجی در این دریا است.
بر اساس کنوانسیون مونترو ناو های جنگی کشورهای غیر ساحلی دریای سیاه نمی توانند بیش از 21 روز در این آب ها بمانند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.