سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژه والدین؛

ترمزی برای کنترل دوچرخه کودکان از راه دور

محققان موفق به ساخت نوعی ترمز برای دوچرخه کودکان شدند، که والدین با استفاده از آن می توانند دوچرخه کودک خود را از راه دور و به وسیله ی کنترل ریموت مدیریت کنند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ یکی از علایق تمامی افراد در سنین کودکی، دوچرخه سواری است، تقریبا می توان گفت دوچرخه سواری در سنین کودکی سخت و گاهی هم خطرناک است و این موضوع سبب ایجاد استرس در والدین کودکان می شود. حال گروهی از محققان مجارستانی موفق به ساخت گونه ای از ترمز دوچرخه شده اند، که والدین می توانند با ریموت کنترل، مدیریت دوچرخه را با ترمز گرفتن به دست بگیرند.


 این وسیله بسیار کوچک است و می توان آن را  بر روی دوچرخه های معمولی نیز نصب کرد، اما این ترمز پیشرفته فقط می تواند تا 35 کیلوگرم وزن را پشتیبانی کند و استفاده از آن برای کوکان بالای دو سال توصیه می شود. پس از نصب این دستگاه بر روی دوچرخه والدین می توانند حتی فرزند خود را از 50 متری نیز کنترل کنند و فقط با فشاردادن یک دکمه دوچرخه را متوقف کنند. قیمت تقریبی این دستگاه حدود 80 دلار تخمین زده شده است، که برای پدر و مادرهایی که خواهان کاهش استرس و فشارهای روانی خود هستند، می تواند گزینه ای مناسب باشد. فاصله ای که پس از ترمز گرفتن دو چرخه طی می کند بستگی به سرعت دارد، اما شرکت سازنده معتقد است که نهایت فاصله ای که دوچرخه پس از ترمز کردن طی می کند، 50 سانتی متر است.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.