سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از 57 میلیارد دلار، تاوان فعالیت‌های نظامی انگلیس

فعالیت‌های نظامی انگلیس در خارج از این کشور تاکنون بیش از 57 میلیارد دلار هزینه برداشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی، طبق یک بررسی جدید، هزینه‌هایی که انگلیس به فعالیت‌های نظامی خود در خارج از این کشور اختصاص داده است تاکنون به بیش از 57 میلیارد دلار رسیده است. طبق این تحقیق که توسط موسسه خدمات متحده سلطنتی منتشر شده است،  84 درصد این بودجه صرفا خرج جنگ‌ در عراق و افغانستان شده است.

 این گزارش همچنین تخمین زده است که حدود 50 میلیارد دلار دیگر نیز هزینه نگهداری و درمان نظامیان آسیب‌دیده و رسیدگی به خانواده‌های قربانیان این جنگ‌ها خواهد شد.

انگلیس با شکستن پیمان صلح بین‌المللی و ورود به جنگی که با سردم‌داری آمریکا و به بهانه وجود سلاح‌های هسته‌ای در رژیم سابق عراق، آغاز شد، نه تنها به هدف خود که به اصطلاح ایجاد صلح در این کشور بود نرسید، بلکه با میلیاردها دلار هزینه و هزاران قربانی، بیش از پیش چهره خود را در جامعه جهانی و میان مردم انگلیس خدچه‌دار کرد.

علاوه بر این، کشور انگلیس با ملحق شدن به آمریکا در جنگی که به بهانه برپایی امنیت در افغانستان آغاز شده بود، به نتیجه‌ای کاملا متفاوت دست یافت و اکنون مردم افغانستان همچنان در ناامنی به سر می‌برند.


انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس ، فعالیت ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.