سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان؛

لاوروف:دور سوم مذاکرات ژنو درباره سوریه هرچه سریعتر آغاز شود/نقض آتش بس در اوکراین پس از سفر محرمانه رییس سیا به کی‌یف رخ داد

وزیر امورخارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد روسیه از ارتش و دولت لبنان حمایت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تارنمای النهار لبنان :"سرگی لاوروف" در کنفرانس خبری مشترک با "جبران باسیل" همتای لبنانی خود در مسکو تاکید کرد : روسیه از ارتش و دولت لبنان در راستای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی این کشور حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه روسیه در جهت تقویت توان نظامی و امنیتی لبنان با این کشور همکاری خواهد کرد گفت : دور سوم مذاکرات ژنو درباره سوریه باید هر چه سریعتر آغاز شود.

وزیر امورخارجه روسیه گفت : هیچ‌گونه جایگزینی به غیر حل سیاسی برای بحران سوریه وجود نداشته و مسکو آمادگی لازم برای ارائه کمک به پرونده آوارگان سوری را داراست.

"لاوروف" همچنین گفت : روسیه با هر شخصی که پارلمان لبنان براساس قانون اساسی برای ریاست جمهوری این کشور انتخاب کند ، تعامل خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون توافق گروه‌های فلسطینی بر سر تشکیل دولت واحد گفت : هیات فلسطینی پس از آشتی ملی امکان این را که به شکل بهتری کار کند داراست به دلیل اینکه آشتی ملی با مذاکرات با اسراییل تعارضی ندارد.

وزیر امورخارجه روسیه همچنین افزود : عجیب است که وحدت ملت فلسطین باعث ناامیدی واشنگتن شده است.

"سرگی لاوروف" در مورد تحولات اوکراین هم تصریح کرد :آمریکا توانایی تاثیرگذاری بر آنچه که در کی‌یف در جریان است را دارد و باید قانون اساسی اوکراین اصلاح شود.

وی افزود : نقض آتش بس در اوکراین در عید پاک پس از سفر محرمانه رییس سیا به این کشور رخ داد.

"جبران باسیل"در ادامه این کنفرانس خبری با اشاره به اینکه ارتش و نهادهای رسمی لبنان مبارزه با تروریسم را آغاز کردند ، خواستار حمایت روسیه از این اقدامات شد.

وی لبنان را کشوری مهم در مسئله ثبات منطقه خواند و گفت : امکان اینکه روسیه نقش مهمی در تقویت ثبات کشور ما داشته باشد ، وجود دارد.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد : امکان اینکه روسیه شریک اصلی لبنان در پرونده نفت و انرژی باشد ، وجود دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.