سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

شهرکرد نخستین میزبان مرکز طراحی سبک زندگی در کشور

نخستین مرکز رسمی طراحی سبک زندگی کشور به مناسبت هفته زن در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری درآیین افتتاح این مرکز گفت: مرکز طراحی سبک زندگی با هدف ارائه آموزش به زوجین درشرف ازدواج، رفع مشکلات زوجین، تقویت پایداری کانون خانواده، آموزش زوجین در آستانه طلاق، جلوگیری از روند افزایشی طلاق و افزایش مهارت های زندگی ایجاد شده است.
عبدالرضا علیمحمدی افزود: ایجاد این مرکز بر اساس مصوبات شورای پیشگیری از جرائم و آسیب های استان چهارمحال و بختیاری، شورای فرهنگی عمومی و شورای تامین استان از سال 91 در دستور کار مسئولان قرار گرفت و استان چهارمحال و بختیاری نخستین استان کشور است که این گونه مراکز را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: با تصویب ایجاد این مرکز در کارگروه پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی و با همکاری اداره کل امور بانوان استانداری چهارمحال و بختیاری، دانشگاه شهرکرد و 10 دستگاه فرهنگی، اجتماعی و اجرایی استان زمینه های لازم برای راه اندازی این مرکز فراهم شد.
علیمحمدی تصریح کرد: این مرکز فعلا به متقاضیان خدمات از شهرستان های شهرکرد، بن، سامان و کیار خدمات ارائه می دهد و پیش بینی می شود تا پایان سالجاری در دیگر شهرستان های استان نیز زمینه ارائه خدمات فراهم شود.
وی افزود: براساس پیش بینی های انجام شده بالغ بر 160 نفر در هر ماه آموزش های لازم را در این مرکز فرا می گیرند.
علیمحمدی تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز، آموزش قبل از ازدواج زوجین از دو ساعت به 10 ساعت افزایش یافته و زوجین برای ثبت عقدنامه ملزم به دریافت گواهی آموزشی این مرکز هستند
استان چهارمحال و بختیاری رتبه سوم کشور در کمترین میزان ثبت طلاق را داراست./ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.