سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگهداری این مواد غذایی در یخچال ممنوع

همیشه خوردن هر غذایی برای ما مفید نیست متاسفانه بسیاری از افراد بدون توجه به داشتن به این مسائل از غذا استفاده می‌کنند و همین باعث بروز بیماری و آلرژی در آنها می‌شود.

شهرزاد محمدیان متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آلرژی غذایی‌‌ همان پاسخ ناخواسته دستگاه ایمنی به پروتئین است این واکنش‌ها ممکن است همراه با واکنش و یا بدون واکنش رخ دهد از علائم آن می‌توان به کهیر، استفراغ، آسم اشاره کرد. 

وی افزود: تشخیص آلرژی به غذا با گرفتن یک شرح حال دقیق و توجه به نکته‌های خاص مانند زمان شروع علائم و ارتباط آنها با خوردن غذا می‌شود زیرا واکنش‌های حساسیتی چند ثانیه تا چند دقیقه بعد از خوردن غذا رخ می‌دهند و به ندرت ممکن است پس از ۲ ساعت از خوردن غذا رخ دهند.
 شناسایی ماده آلرژی زا و حدف آن از رژیم غذایی مهم‌ترین راه درمان است. 

محمدیان خاطرنشان کرد: آلرژی غذایی و آسم ممکن است با هم همراهی داشته باشند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به بیمارانی که هم مبتلا به آسم هستند و هم آلرژی غذایی دارند زیرا این بیماران در معرض خطر بالایی برای حمله‌های مرگبار هستند. 

وی تصریح کرد: آلرژی به بادام زمینی، مغز‌ها و غذاهای دریایی تقریبا در تمام عمر باقی می‌مانند در بزرگسالان هم شایع‌ترین آلرژی به ترتیب در بادام زمینی، مغز‌ها و ماهی وجود دارد اما معمولا آلرژی به سویا و گندم تا سنین مدرسه بهبود می‌یابد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: آلرژی ، ماهی ، گندم ، حساسیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.