سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراز و نشیب روند توسعه در تاریخ ایران اسلامی از زبان امام جمعه ملارد

نماینده ولی فقیه در شهرستان ملارد از فرازها و فرودهای روند توسعه در تاریخ ایران را تشریح نمود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به تلاقی و برخورد دو تفکر تعالی خواهی و ترقی خواهی در تاریخ معاصر ایران اظهار داشت: پیشگامان تفکر تعالی خواهی قائل به رشد و توسعه با تکیه بر سرمایه‌های درونی و ترقی خواهان قائل به الگوبرداری صرف از فرهنگ و تمدن غربی بودند و معتقد بودند از نوک پا تا موی سرباید غربی شویم.  
 
وی در ادامه افزود: رشد و توسعه ایران در مقاطعی از تاریخ زبانزد خاص و عام بوده و ایران قطب قدرتمند پیشرفت در جهان به حساب می‌آمد بطوریکه بخش قابل توجهی از پیشرفت غرب، با تکیه بر دانش‌آموخته‌ها و کتب ایرانی محقق شد.  
 
نماینده ولی فقیه در شهرستان ملارد در ادامه افزود: دسیسه و اقدامات شوم کشورهای استعمارگر در کندی روند توسعه ایران در طول تاریخ اثرگذار بوده است و این طیف از کشورهای مذکور همواره سمی نمودند با هجمه به فرهنگ غنی ایران اسلامی، زمینه بهره‌وری از منابع خدادادی و ایجاد بازار مصرف در این کشور (ایران) را فراهم نمایند.
 
حجت‌الاسلام حسین حسینی در ادامه تصریح کرد: ظرفیت درونی ایران اسلامی، بسیار توانمند و برجسته است و در مقاطع مختلف نیز امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز به آن تأکید موکد نموده‌اند و پیشرفتی که در حال حاضر از آن برخورداریم نیز ناشی از اعتقاد عملی به شعار ما می‌توانیم است و موانعی از دنیای غرب برای این کشور ایجاد می‌کند نیز ناشی از واقف بودن آنها به قدرت و اهمیت ظرفیت داخلی ایران است.  
 
وی در ادامه با اشاره به کتابخانه‌هایی که در مقاطع مختلف تاریخ توسط متجاوزان به این کشور نابود شد و تاراج رفت و جذب اساتید به‌نام و برجسته ایران، اظهار داشت: وحدت و همبستگی و تلاش درون‌زا، اهرمی قدرتمند در مقابله با متجاوزان به شمار می‌رود و یکی از مؤلفه‌های اساسی اقتدار ایران اسلامی ناشی از این انسجام داخلی و رهبری هوشمندانه و راه‌گشا است.  
 
وی در ادامه افزود: مشکلاتی که امروز در برخی از کشورهای خاورمیانه همچون مصر، لیبی، تونس و.... مشاهده می‌شود ناشی از عدم همبستگی فقدان وحدت درونی و ضعف در رهبری این کشورهاست که غربی‌ها با پیروزی از نظریه نیکسون با ایجاد تفرقه، ترویج فساد و فحشا و توزیع گسترده مواد مخدر سمی در نابودی ظرفیت‌های بالقوه کشورهای خاورمیانه و تخریب و زوال توانمندی این منطقه و کشورهای اسلامی خاورمیانه دارند.
 
امام جمعه ملارد در پایان خاطر نشان کرد: همه ما موظفیم با یک نگاه باز و بصیر توأم با اتحاد، وحدت و همتی قوی و پیروی و شاخص قراردادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، همچون گذشته از پیچ‌های تاریخی باسرافرازی و پیروزمندانه عبور نماییم.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: توسعه ، ملارد ، تاریخ ، ایران ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.