سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

قانون نحوه اداره شهرداری های کشور اصلاح می شود

معاون شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت:این معاونت تهیه پیش نویس قانون نحوه اداره شهرداری ها را در دستور کار برنامه های خود در سال جاری قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی نوذرپور در نشست هم اندیشی با شهرداران استان چهارمحال و بختیاری گفت:بر اساس ماده 173 قانون پنج ساله توسعه پنجم کشور، دولت مجاز است در زمان اجرای برنامه نسبت به تهیه برنامه جامع مدیریت شهری اقدام کند.
وی دستیابی به ساختار مناسب و مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری در محدوده و حریم شهرها با رویکرد تحقق توسعه پایدار شهری و تمرکز مدیریت از طریق واگذاری وظایف و تصدی دستگاههای دولتی به بخش خصوصی و تعاونی و شهرداری ها را از اهداف تصویب این قانون عنوان کرد.
نوذرپور افزود: بازنگری و به روز رسانی قوانین و مقررات شهرداری ها و ارتقاء جایگاه شهرداری ها در این ماده قانونی اشاره شده و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز اصلاح قانون شهرداری ها را در دستور کار امسال خود قرار داده است.
معاون شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکید کرد:امید است، این قانون تا پایان سالجاری تهیه شده و برای بررسی و تصویب به هیات محترم دولت ارسال شود.
نوذرپور همچنین از نهایی شدن سند ملی احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده کشور در کمیسیون های تخصصی دولت خبر داد و افزود:بر اساس قانون احیا و نوسازی بافت های فرسوده کشور مصوب سال 87، دولت مکلف است نسبت به اجرایی شدن مفاد آن اقدام کند.
وی اظهار داشت:امیدواریم این سند طی سال جاری از سوی دولت ابلاغ شود.
شهرداران شهرهای استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به بیان مشکلات حوزه تحت مسئولیت خود پرداختند.
کمبود اعتبارات عمرانی برای اجرای طرح های شهری، نبود نیروی متخصص و آموزش دیده در امور شهری، وجود مشکلات استخدامی برای جذب نیروی جدید و وجود برخی موانع قانونی برای احقاق حقوق شهرداری ها در محاکم قضایی از مشکلات بیان شده از سوی شهرداران استان چهارمحال و بختیاری در این نشست بود./س

برچسب ها: قانون ، شهرداری ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.