سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از هر چهار مورد "سر درد"، سه مورد ناشی از گرفتگی‌ ماهیچه‌ها است

از هر چهار مورد سر درد، سه مورد ناشی از گرفتگی‌ ماهیچه‌های بدن است و این سردرد‌ها اگر با عارضه دیگری همراه نباشند، به ندرت نشانه مشکل و اختلالی جدی هستند.

محمدعلی معظمی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عوامل تغذیه‌ای، شغلی، محیطی، نوشیدن کم آب و ورزش نکردن، به عنوان عوامل اصلی سر درد شناخته می‌شوند. 

وی گفت: البته در بسیاری از موارد علت بروز سردرد مشخص نیست و در درجه اول باید با روش‌های معمول برای پیشگیری از تشدید آن اقدام کرد. 

معظمی با بیان اینکه در اغلب موارد سر درد مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد، تاکید کرد: از هر چهار سردرد، سه مورد ناشی از گرفتگی ماهیچه‌های بدن است و این سردرد‌ها اگر با عارضه دیگری همراه نباشد، به ندرت نشانه مشکل و اختلالی جدی هستند. 

وی افزود: گرفتگی ماهیچه‌هایی که موجب بروز سردرد می‌شوند، به طور عمده در ناحیه پشت، گردن، فک و صورت دیده می‌شوند. 

معظمی خاطرنشان کرد: تمامی افراد جامعه در طول زندگی به دفعات دچار سردرد می‌شوند اگر فردی دچار سردرد‌های مکر شدید شد، باید به موقع به پزشک مراجعه کند. 

وی یاد آور شد: اگر سردرد شدید و مداوم بوده و فرد مبتلا اقدام خاصی برای درمان آن نکند، احتمال بروز آسیب‌های عصبی و برخی دیگر از آسیب‌های جدی وجود خواهد داشت. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سردرد ، ماهیچه ، ورزش ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.