سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

برگزاری همایش شیخ بهایی و روز معمار در همدان

همایش شیخ بهایی و روز معمار با حضور دانشجویان و پیشکسوتان رشته معماری در همدان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در این مراسم با بیان اینکه حفاظت از بنای تاریخی حفاظت از ناموس است گفت: اجازه تخریب بنای تاریخی استان را به هیچکس نمی‌دهیم.
امیر خجسته افزود: تمام مسئولان استانی به شدت مراقب بناهای تاریخی هستند و با افرادی که قصد تخریب این بناها را دارند به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 20 دستگاه نظارتی در استان فعالیت می‌کنند، گفت: دستگاه‌های نظارتی مراقب باشند و به هیچ عنوان به کسی اجازه تغییر کاربری فضاهای سبز و باغات را ندهند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس معماری استان را در حال رشد ارزیابی کرد و ادامه داد: حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و ما از دانشجویان می‌خواهیم که برای بهتر شدن معماری استان طرح بدهند و مطمئن باشند که مسئولان استقبال می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی استان ما قدمت 7 هزار ساله دارند و همدان با 2 هزار جاذبه توریستی که 900 مورد از آنها به ثبت رسیده حرف اول را در کشور می‌زند.
خجسته گفت: 300 میلیارد بشکه نفت برای کشور پیش‌بینی شده که این‌ها روزی تمام می شوند اما هدف ما این است که با حفظ بناهای تاریخی توریست‌ها را به کشور جذب کنیم.
شهردار همدان نیز در این همایش به اشاره به کلنگ‌زنی و آغاز کار پروژه زیرگذر میدان بعثت گفت: مدیریت شهری بدون حضور سهامداران، مردم فهیم معنا و مفهومی ندارد و امروز که روز معمار است از شما صاحبنظران و دانشجویان معماری می‌خواهیم ماجرا برای بهتر شدن فضای شهری کمک کنید.
امیررضا یوسفیان از دانشجویان و صاحبنظران رشته معماری خواست تا در اجرای معماری نوین هم در اجرای زیرساخت‌ها و هم در سطح کیفی، هم در سطح بهره‌وری و زیبایی پروژه‌ها شهرداری را یاری کنند.
در پایان این همایش با اهدای جوایزی از خانواده مرحوم استاد محمد قهوه‌ای، مرحوم سیدامیر موسوی معمار تجربی، محمدعلی رنجبران معمار تجربی و مهندس علیرضا مددی تجلیل شد./ش
برچسب ها: همایش ، شیخ بهایی ، معمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.