سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد

"نظارت" یکی از فاکتورهای مهم برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید است

یک کارشناس مسائل اقتصادی: نظارت گزینه‌ای کلیدی است، زیرا سرمایه‌گذار باید در برابر پولی که تحت عنوان وام دریافت می‌کند به مرجعی پاسخگو باشد.

مهدی گلدانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: ایمن ساختن فضای کسب و کار اطمینان سرمایه‌گذار را برای فعالیت در بخش تولید افزایش می‌دهد، به عنوان مثال در شرایط اقتصادی حاکم وقتی فردی یک میلیارد وام دریافت می‌کند ترجیح می‌دهد، 800 میلیون آن را در بانک سپرده‌گذاری کنند و با اطمینان خاطر سود پولش را دریافت کند و 200 میلیون باقی مانده را به یک فعالیت تولیدی تخصیص دهد.

این استاد اقتصاد در ادامه تصریح کرد: اما در بخش دوم سرمایه‌گذاری یعنی فعالیت در بخش تولید ریسک زیادی برای سرمایه‌گذار وجود دارد به حدی که وی نگران بازگشت اصل سرمایه‌اش نیز هست.
 
گلدانی با بیان اینکه اگر فضای کسب و کار به گونه‌ای باشد که تولید کننده نگران سرمایه گذاری و بازگشت پولش نباشد اشتیاق و فراغ‌ بال بیشتری برای سرمایه‌گذاری در تولید داشته و دیگر به سمت فعالیت‌های بدون ریسک نخواهد رفت.
 
وی در ادامه به عنوان رکن مهم دیگر پس از امنیت فضای کسب و کار به نظارت و کنترل همه جانبه اشاره کرد و گفت: نظارت گزینه‌ای کلیدی است، زیرا اگر شرکتهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در تولید دریافت می‌کند. در مورد محل استفاده آن باید به مرجعی پاسخ‌گو باشد، دیگر به فکر سرمایه‌گذاری به عنوان سپرده بانکی، ساخت و ساز و ... نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پول ، سرمایه گذار ، وام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.