سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرآبادی فراهانی در تذکر آئین‌نامه‌ای:

وزیر ارشاد به موضوع عدم چاپ کتاب "توافقنامه ژنو از نگاه نخبگان" رسیدگی کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به وزیر ارشاد تذکر می‌دهم که به موضوع عدم چاپ توافقنامه ژنو از نگاه نخبگان رسیدگی کند و دلیل اینکه عنوان شده برای چاپ این کتاب باید بخشی از آن حذف شود نیز مشخص شود، آقای جنتی، گویا شما ممیزی را برای کتاب‌های مسئله‌دار حذف کرده‌اید، بنابراین باید به موضوع چاپ کتاب توافقنامه ژنو از منظر نخبگان رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم در مجلس در جلسه علنی صبح امروز در تذکر آیین‌نامه‌ای ضمن تبریک سالگرد تأسیس سپاه پاسداران اسلامی گفت: به رئیس ‌جمهور درباره برداشت 4.1 میلیارد دلاری از حساب درآمدهای نفتی تذکر می‌دهم و باید به این موضوع رسیدگی شود که دلیل برداشت از منابع مالی بلوکه شده در خارج از کشور چه بوده و نکته دیگر اینکه چرا این پول‌ها تاکنون وارد کشور نشده است.
 
وی ادامه داد: باید توجه داشت 2.6 میلیارد دلار یا به عبارتی 6 هزار و 500 میلیارد تومانی که به ریال تبدیل شده در اقتصاد پول پرقدرت ایجاد می‌کند که این موضوع مانند تأمین منابع مالی مسکن مهر مشکلات اقتصادی به وجود خواهد آورد و دلیل اینکه برخی‌ها در مقابل این موضوع سکوت کرده‌اند نیز مشخص نیست.
 
نماینده قم بیان کرد: دولت چرا موضوع برداشت 4.1 میلیارد دلاری را در قالب اصلاحی بودجه مطرح کرده و این اقدام را از طریق ستاد تدابیر ویژه اقتصادی انجام داده است؟
 
امیرآبادی اظهارداشت: موضوع دیگر این است که مقرر شده بود مازاد فروش درآمدهای نفتی در سال 92 بعد از تامین سهم صندوق توسعه ملی و شرکت نفت برای تقویت بنیه دفاعی کشور هزینه شود بنابراین دولت درباره این مسئله باید پاسخگو باشد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: به رئیس‌ جمهور تذکر می‌دهم که در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها قانون را رعایت کند، به دلیل اینکه طبق قانون باید میزان درآمد خانوارهایی که یارانه به آنها تعلق می‌گیرد مشخص می‌شد و بایستی درباره آمار ثبت‌نامی‌ها نیز اطلاعات شفافی در اختیار مردم قرار گیرد.
 
وی در ادامه گفت: به وزیر ارشاد تذکر می‌دهم که به موضوع عدم چاپ توافقنامه ژنو از نگاه نخبگان رسیدگی کند و دلیل اینکه عنوان شده برای چاپ این کتاب باید بخشی از آن حذف شود نیز مشخص شود، آقای جنتی، گویا شما ممیزی را برای کتاب‌های مسئله‌دار حذف کرده‌اید، بنابراین باید به موضوع چاپ کتاب توافقنامه ژنو از منظر نخبگان رسیدگی شود.
 
نماینده قم در پایان خاطرنشان کرد: به وزیر کشور و راه و شهرسازی تذکر می‌دهم که به وضعیت توقف عملیات ساخت مونوریل و مترو قم رسیدگی کند، همچنین به مشکلات راه‌های حوزه انتخابیه که سبب بروز تصادفات شده است، توجه ویژه‌ای داشته و در این زمینه مساعدت کند.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.