سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به خشونت کشیده شدن تظاهرات ضد آمريکايی در فيليپين

نیروهای پلیس فیلیپین با گروهی از مخالفان دیدار رئیس جمهور آمریکا از این کشور درگیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از آسوشیتدپرس،  نیروهای پلیس فیلیپین با گروهی از مخالفان دیدار رئیس جمهور آمریکا از این کشور درگیر شدند. 

تجمع100 نفر از تظاهرکنندگان در مقابل سفارت آمریکا در مانیل در اعتراض به دیدار باراک اوباما از این کشور با حضور نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

تظاهرکنندگان هدف از بر پایی تظاهرات را مخالفت با گفتگوهای رهبران مانیل و واشنگتن در باره حضور نظامیان آمریکا در فیلیپین توصیف کردند.

نیروهای نظامی و پلیس مانیل با حضور در اطراف سفارت آمریکا در پایتخت فیلیپین مانع از نزدیک شدن تظاهرکنندگان به این سفارت خانه شدند. نیروهای امنیتی مانیل همچنین ضمن تلاش برای متفرق کردن تظاهر کنندگان با گروهی از آنان در گیر شدند.

نیروهای پلیس با خودروهای آب پاش مخالفان حضور باراک اوباما را متفرق کردند. یکی از نیروهای پلیس از سوی تظاهرکنندگان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی آنها شعارهایی علیه رئیس جمهورآمریکا نوشته شده بود.

"باراک اوباما" پس از دیدار از ژاپن، کره جنوبی و مالزی دوشنبه شب وارد مانیل شد.گفته می شود رئیس جمهور آمریکا قرار است در باره مناقشات منطقه ای و بویژه ادعاهای رهبران پکن با مقامات مانیل گفتگو کند.

رهبران آمریکا و فیلیپین که از متحدان نزدیک یکدیگر به شمار می روند هنوز بر سر توافق امنیتی اختلافاتی دارند.

مقامات واشنگتن خواستار استقرار نیروهای نظامی، هواپیما و کشتی های نظامی بیشتری در برخی از پایگاه های فیلیپین هستند. در حال حاضر 500 نیروی نظامی آمریکایی به منظور مقابله با اهداف و اقدامات تروریستی و همچنین آموزش نظامیان مانیل در مناطق جنوبی فیلیپین مستقر هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.