سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سرمایه‌گذاری آذری‌ها در طرحهای اقتصادی خلخال

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: امکان حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران کشور آذربایجان در طرح‌های اقتصادی و تولیدی خلخال مهیاست.

جلیل جعفری‌بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ‌در دیداری که با سفیر آذربایجان در خلخال داشتیم با بیان ابعاد توسعه واحدهای تولیدی به ویژه کارخانه سیمان که با پیشرفت بسیار کند در حال انجام است، از آنها خواستیم تا زمینه‌ای را فراهم کنند تا در این طرح و برخی از طرح‌های گردشگری منطقه سرمایه‌گذاران کشور آذربایجان حضور پیدا کنند.

وی گفت: جنوب استان کلکسیونی از ظرفیت‌های بکر و کم‌نظیر خدادادی و تاریخی است که متأسفانه تاکنون مغفول مانده و برای شناساندن این برتری‌ها و توانمندی‌ها به کارها و اقدامات مهمی نیاز است که برگزاری جشنواره‌های ملی می‌تواند عاملی در این بحث باشد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهمترین راه نجات شهرستان خلخال با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهرستان توجه به صنعت گردشگری است چرا که از 120 امامزاده استان 44 امامزاده در این شهرستان واقع شده است.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه افزود: از 11 روستای گردشگری استان پنج روستا در این شهرستان واقع شده که در حال حاضر هم به عنوان الگوی کشوری برای این مهم مطرح هستند.

وی بیان کرد: اندبیل، خوجین، کزج، ماجولان و برندق از مناطق مهم گردشگری استان سه منطقه در خلخال و سه منطقه در کوثر واقع شده است.

نماینده مردم خلخال در ادامه گفت: برگزاری جشنواره ملی غذاهای سنتی و اقوام ایرانی که با مشارکت اقوام 16 استان کشور برگزار می‌شود همانند همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، فرصت مغتنمی است تا مسئولان کشوری و سایر استان‌ها خلخال را بهتر بشناسند و این شناخت سبب ترغیب علاقه‌مندان و مسئولان جهت کمک به فرآیند توسعه آن می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خلخال ، طرحهای ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.