سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده کانون "خودمراقبتی" است

اگر خانواده را یک جامعه کوچک دانسته و وضعیت خود را از نظر وجود بیماری ارزیابی کند، می‌تواند در شکل گیری خود مراقبتی نقش اساسی ایفا کند.

دکتر محسن شمس پزشک و متخصص آموزش سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماع مدیرانی مثل پدر و مادر دارد، گفت: ذینفعان این جامعه فرزندان هستند که در خانواده رشد و تکامل میابند و بهره گیری والدین از افراد متخصص برای یادگیری مهارت کافی جهت مراقبت از کانون خانواده ضروری است. 

 وی همچنین به وجود سالمندان در برخی خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: جامعه کوچک خانواده نباید در معرض خطربیماری باشد و احتیاج به مراقبت چندگانه از جمله دوری از استعمال دخانیات، استفاده از تغذیه مناسب؛ ورزش و همچنین استفاده از تجربیات سالمندان برای بهتر زیستن به لحاظ جسمی و روانی دارد.

 این متخصص آموزش سلامت نقش رسانه‌ها و جامعه پزشکی را در ارتقای خود مراقبتی در خانوده‌ها مهم عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: شکل گیری خود مراقبتی در جامعه و گروههای سنی مختلف نیاز به آموزش و مهارت کافی دارد و همه ارگانهای ذیربط با نظام سلامت و خود افراد باید با همکاری زمینه ایجاد خودمراقبتی را فراهم کنند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.