سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باهنر در نطق پیش از دستور:

رویکرد نظام از طبقه کارگری همواره رویکرد حمایتی بوده/ هفته جاری فرصتی است تا به موضوع فرهنگ کار پرداخته شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش‌ از دستور خود با اشاره به هفته کارگر گفت: رویکرد نظام همواره رویکرد حمایتی از این طبقه شریف، فهیم و تلاشگر بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که درغیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز بهارستان را برعهده دارد اظهارداشت: همانطور که مستحضرید در آستانه هفته کارگر هستیم که از روز جمعه 5 اردیبهشت ماه آغاز و تا روز 11 اردیبهشت ماه برابر اول ماه می میلادی یعنی روز جهانی کارگر ادامه می‌یابد.

وی افزود: در سراسر جهان در چنین ایامی مراسمی برپا می‌شود و در کشور ما نیز از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این مراسم برگزار شده است، با این تفاوت که رویکرد نظام همواره رویکرد حمایتی از طبقه شریف، فهیم و تلاشگر کارگری بوده و می‌باشد.

نائب رئیس مجلس به سالروز شهادت فیلسوف عالی‌مقام آیت‌الله مطهری اشاره کرد و گفت: برهمین اساس نیز روز معلم را در پیش داریم و تجلیل از این قشر فرهیخته انجام خواهد شد.

باهنر ادامه داد: این هفته فرصت مناسبی است که هم به موضوع اساسی فرهنگ کار پرداخته شود و هم به جایگاه و نقش جامعه سخت‌کوش، فهیم، ولایتمدار و تلاشگر کارگری در جهت رشد و توسعه و پیشرفت کشور.

وی اظهار داشت: انصافا کارگران و معلمان عزیز ما در همه صحنه‌ها حضوری فعال و جانانه داشتند، چه در دوران شکل‌گیری و پیروزی انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس و چه در مقاطع بعدی ما همواره شاهد رشادت‌ها، جان‌فشانی‌ها و پایمردی‌های آنان بوده‌ایم.

نائب رئیس مجلس افزود: اکنون نیز این جامعه متدین و شریف چرخ‌های صنعت، تولید، اقتصاد و فرهنگ کشور را به حرکت درآورده و مطمئن هستیم که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نیز انشالله نقش‌آفرینی برجسته‌ای خواهند نمود و در تجاوب پیام مقام معظم رهبری نقش بی‌بدیل خود را نشان خواهند داد.

باهنر بیان داشت: کارگران ما خوشبختانه روز به روز از مهارت بیشتری برخوردار می‌شوند، آنان توانسته‌اند با بروز استعدادهای خویش درعرصه اکتشاف و اختراع گام‌های بلند و غرورآفرینی بردارند و معلمین فرهیخته ما هم در جهت ترویج فرهنگ ناب اسلامی، تولید، مصرف، اخلاق‌مداری می‌توانند نقش‌آفرینی بزرگی داشته باشند.

وی ادامه داد: این دو قشر عظیم در زمینه‌های مختلف از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و نیز عرصه‌‌های هنری، ورزشی و سایر زمینه‌ها نیز به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند، بنابراین با اطمینان می‌توان گفت: که اساسا تعریف کارگر و معلم در نظام جمهوری اسلامی از شکل قبلی و قدیمی خود خارج شده و از غنا و محتوای افزون‌تری برخوردار گردیده است.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: در کنار این امور بایستی به این نکات توجه نمود که کارگران و معلمین مشکلات و تنگناهایی در زندگی و معیشت خود دارند که باید به آنها رسیدگی شود البته مسئولین نیز تلاش‌های ارزشمندی برای رفع این مسائل نموده‌اند که امیدواریم با تلاش‌های انجام‌ شده این مشکلات رفع گردد.

باهنر در پایان این هفته را به جامعه شریف کار و تولید و معلمین کشورمان تبریک و تهنیت گفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ریاست ، جلسه ، مراسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.