سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي برتري عدالت اقتصادي از نگاه حضرت علي (ع) در "اقتصاد در نهج البلاغه"

برتري عدالت اقتصادي موضوع برنامه "اقتصاد در نهج البلاغه" چهارشنبه 3 ارديبهشت ماه شبكه راديويي اقتصاد است.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد ؛در هر مکتب فکری که در نظر بگیریم و با هر عقیده ای مسئله ای مثل عدالت همواره مد نظر بوده و همه مکاتب و جریان‌های فکری که به نوعی با انسانها سر و کار دارند به دنبال تامین عدالت هستند.

در این میان تعالیم دینی که به عنوان چراغ راه بشر و از طریق وحی در اختیار بشر قرار گرفته به بهترین نحو می تواند تعریف عدالت و حدود آن را معلوم کند و این موضوع مهمی است چون یکی از دشواری های پرداختن به موضوعی مثل عدالت فراوانی تعاریف و وجود اختلاف نظرها در تعریف آن است.

به طور مسلم یکی از راه های کارآمدی نظام، بازشناسی مبانی فکری و ارزشی نظام اسلامی است تا بتوان با الگو برداری صحیح و متناسب با زمان، از حکومت علوی، حکومت حقه علی ابن ابی طالب علیه السلام را یک الگوی تمام عیار برای تمامی عدالت پیشگان و آزادگان عالم معرفی کرد.

در برنامه "اقتصاد در نهج البلاغه" چهارشنبه 3 ارديبهشت ماه حجت الاسلام حسن علي اكبري به بررسي برتري عدالت اقتصادي از ديدگاه امام علي عليه السلام با توجه به خطبه 105 نهج البلاغه ميپردازد.

برنامه "اقتصاد و نهج البلاغه" به همت گروه خدمات و تجارت به تهيه كنندگي علي سليمي و اجراي كارشناسي مجيدرضا عرب احمدي برروي موج اف ام رديف98مگاهرتز از راديو اقتصاد پخش مي شود.

گفتني است:" اقتصاد در نهج البلاغه " چهارشنبه 3 ارديبهشت ماه ساعت 20:15 به مدت 30دقيقه با موضوع عدالت اقتصادي تقديم شنوندگان راديو اقتصاد مي شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: عدالت ، شبکه ، رادیو ، ارزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.