سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي سنگ‌هاي قيمتي در ايران و تاثيرگذاري آن دراقتصاد در "رادیو اقتصاد"

برنامه "معدن و اقتصاد" در برنامه پنجشنبه 4 ارديبهشت ماه به موضوع تاثير سنگ هاي قيمتي در اقتصاد كشور مي پردازد.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، برنامه "معدن و اقتصاد " با موضوع سنگ‌هاي قيمتي در ايران و تاثيرگذاري آن دراقتصاد پنجشنبه 4 ارديبهشت ماه از راديو اقتصاد پخش مي شود.

"آيدين زينال زاده " كارشناس دفتر امور اكتشاف وزارت صنعت معدن تجارت و "رضا محرمي" كارشناس دفتر امور نظارت و بهره برداري وزارت صنعت معدن تجارت و استاد تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي ميهمانان برنامه "معدن و اقتصاد " هستند.

در برنامه پنجشنبه 4 ارديبهشت ماه وضعيت سنگ‌هاي قيمتي در ايران و تاثيرگذاري آن دراقتصاد كشور بررسي مي شود.

انواع سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي كشور در اين برنامه معرفي مي شوند ؛ ذخاير موجود و راه هاي سرمايه گذاري در اين زمينه نيز بيان مي شود.

در برنامه "معدن و اقتصاد" درخصوص چگونگي تاثيرگذاري بخش خصوصي و سرمايه گذاري خارجي نيز در بخش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي كشور بحث و تبادل نظر مي شود.

محمد شهسواري كارشناس سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي در اين برنامه در خصوص آموزش افراد براي تراش سنگ و ارائه محصولات آنها و اشتغالزايي در اين بخش مطالبي را بيان مي كند.

برنامه "معدن و اقتصاد "كاري از گروه صنعت شبكه راديويي اقتصاد است كه با هدف بررسي وضعيت معادن كشور و ظرفيت هاي آن توليد مي شود.

"معدن و اقتصاد" پنج شنبه ها ساعت 13:15 به مدت40 دقيقه برروي موج اف ام رديف98 مگاهرتز از شبكه راديويي اقتصاد پخش مي شود.

قيمت طلا و سکه در بازار سه شنبه

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به قیمت هر اونس طلا - 1288دلار گفت : نرخ سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید امروز سه شنبه یکسان و 988 هزار و 500 تومان است.

به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد ؛ محمد کشتی آرا در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : هر قطعه نیم سکه 528 هزار تومان ، ربع سکه 311 هزار تومان و سکه های یک گرمی هم 200 هزار تومان فروخته می شود.

کشتی آرای گفت : امروز سه شنبه قیمت هر گرم طلای 18عیار 100 هزار و 650 تومان است.

نماينده مجلس: نرخ سود بانکي بايد تابع تورم انتظاري باشد

نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه رقابت بانک ها در افزایش نرخ سود به تشدید هزینه تمام شده تامین پول در اقتصاد منجر می شود تصریح کرد: باید نرخ سود بانک ها تابعی از نرخ تورم انتظاری باشد.

به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد؛ محمد حسن نژاد در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: همه برآوردهای دولت وهمچنین نهادهای بین المللی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نشان می دهد نرخ تورم در سالجاری به 25 درصد و کمتر از آن خواهد رسید.

وی افزود: ‌بنابر این باید نرخ سود بانکی متناسب با آن تعیین و اعمال شود.

حسن نژاد گفت : بانک مرکزی با افزایش نرخ سود اوراق مشارکت تا 23 درصد بستر را برای رقابت بانک ها در جهت افزایش نرخ سود سپرده ها و افزایش نرخ سود تسهیلات تا 36 درصد فراهم کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این افزایش نرخ سود باعث خروج بخشی از نقدینگی از بازار سرمایه هم می شود.

وی گفت: در حالیکه سود اوراق مشارکت هیچگونه ریسکی ندارد و تضمین شده است اما در بازار سهام هزینه ریسک هم به آن اضافه می شود بنابراین بخشی از نقدینگی از بازار سهام به بازار پول وارد خواهد شد.

حسن نژاد افزود: از شورای پول و اعتبار انتظار داریم این روند را ساماندهی کند ، چون هزینه تمام شده تولید را به شدت افزایش خواهد داد و نتیجه آن هم افزایش تورم خواهد بود.

بررسي تاثيرات اقتصادي فناوري اطلاعات در برنامه اقتصاد فردا راديو اقتصاد

معاون وزير ارتباطات و رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران در برنامه "اقتصاد فردا" پنجشنبه 4 ارديبهشت ماه نقش فناوري اطلاعات در اقتصاد را بررسي مي كند.

به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد؛ حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات اين سالها به نوعي در تمام اركان زندگي اثرگذار بوده و يكي از حوزه هاي تاثيرگذاري آن بخش اقتصادي كشور است.

آنچه در برنامه "اقتصاد فردا" روز پنجشنبه 4 ارديبهشت ماه به آن اشاره مي شود نقش آي تي و آي سي تي در تحول اقتصادي است كه مهندس نصرا...جهانگرد معاون وزير ارتباطات و رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران كارشناسي آن را برعهده دارد.

حجم بازار اقتصادي اين حوزه در جهان و بررسي درآمدهاي سرانه بالا 10 هزاردلار در كشورهاي مختلف با توجه به رشد تكنولوژي از جمله مباحثي است كه در اين برنامه مطرح مي شود.

ترويج استفاده از سامانه هاي الكترونيكي در حوزه اقتصاد و طرح نقاط ضعف سامانه هاي موجود در كشور با هدف اصلاح و بهبود موضوع اصلي برنامه "اقتصاد فردا" است.

تاثيرات توسعه كاربرد فناوري اطلاعات در اقتصاد كشور و چگونگي بهره وري از تكنولوژي در اقتصاد موضوعات ديگري است كه در برنامه به آن پرداخته مي شود.

"اقتصاد فردا " كاري از گروه اقتصاد ، دانش و پيشرفت شبكه راديويي اقتصاد است كه به تهيه كنندگي حسين فنايي؛ نويسندگي مرضيه سالك پنجشنبه ها ساعت 10:55 به مدت 35 دقيقه برروي موج اف ام رديف98 مگاهرتز پخش مي شود.

معرفي كارآفرين حوزه روابط عمومي در راديو اقتصاد

برنامه "زن واقتصاد" پنجشنبه 4 ارديبهشت ميزبان بانوي كارآفرين در حوزه روابط عمومي است.

به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد؛ برنامه "زن و اقتصاد" با محوريت معرفی زنان کارآفرین در عرصه کسب و کار پنجشنبه در حوزه روابط عمومي با يك بانوي كارآفرين گفتگو مي شود.

كتايون سپهري عضو انجمن زنان كار آفرين ومشاور عالي كارفرمايان ايران و فريبا يار احمدي كارشناس حوزه روابط عمومي ميهمانان برنامه "زن و اقتصاد" اين هفته هستند.

فريبا ياراحمدي كارآفرين موفق در عرصه روابط عمومي و فناوري اطلاعات در خصوص تجربه هاي خود در اين عرصه مطالبي را عنوان خواهد كرد همچنين در ادامه مبحث در مورد مسئوليت هاي اجتماعي كارآفرينان و اخلاق حرفه اي بحث و گفت و گو خواهد شد.

"زن و اقتصاد" به تهيه كنندگي مطهره مهرابي پنج شنبه هر هفته ساعت 18:50 برروي موج اف ام رديف98مگاهرتز از راديو اقتصاد پخش مي شود.

برچسب ها: رادیو ، اقتصاد ، بانو ، سنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.