سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"اراده ملی برای زمین پاک" شعار شهرداری تهران

علی‌محمد شاعری، رئیس محیط زیست شهرداری تهران گفت:"اراده ملی برای زمین پاک" شعار شهرداری تهران در روز زمین پاک است و از امروز در مناطق 22گانه آموزش شهروندی و پاکسازی محیط برای حفظ محیط زیست به اجرا در می‌آید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ علی‌محمد شاعری، رئیس محیط زیست شهرداری تهران گفت: امروز روز جهانی زمین پاک است زمینی که از بهره‌وری بی‌رویه و مصرف بی‌رویه خسته شده است طبق سیاست شهرداری تهران در این هفته با مشارکت مردم و دوستداران طبیعت یک اقدام خوب در مناطق 22گانه داریم که در مناطق 22گانه از امروز آموزش شهروندی و پاکسازی محیط به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: بهره برداری بی‌رویه از منابع، آلاینده‌های محیطی پسماند و گازهای گلخانه‌ای، مصرف بی‌رویه از فرآیندهای آلودگی طبیعت به شمار می‌آید.

شاعری اظهار داشت: پایان دفن غیربهداشتی زباله در شهر تهران،‌ استقرار و نگهداری سیستم مدیریت محیط زیست ISO14001 در مناطق 22گانه، ایجاد باغ پرندگان،‌استحصال انرژی از پسماند به روش حازم به ظرفیت 200تن در روز و ... از دستاوردهای زیست محیطی شهرداری تهران است.

وی تصریح کرد: پایش مستمر آلاینده‌ها و منابع زیستی شهر تهران ارزیابی زیست محیطی پروژه‌های مدیریت شهری، کنترل آلودگی هوا، کنترل منابع آلاینده‌های آب و خاک، حفظ و احیا گونه‌های جانوری و گیاهی و باغات در راستای ارتقای تنوع زیستی از برنامه‌ها عملیاتی بهبود محیط زیست است همچنین حیدرزاده رییس محیط زیست استان تهران گفت: یکی از موضوعات در کشور که به آن توجه نمی‌شود زیبایی منظر است امیدوارم روز پاک بهانه‌ای باشد که توجه به زیبایی منظر به عنوان یک دغدغه ایران زمین باشد.

وی ادامه داد: یکی از ملزومات در محیط زیست تغییر الگوی فرهنگ‌سازی و اعمال قانون است که این دو در کنار هم اثرگذارند.

و همچنین حقانی نماینده شورای شهر تهران گفت: تهران در شرایطی است که آلودگی هوا مسئله اصلی آن است که مشکلات دیگر نیز در محیط زیست به آن اضافه شده است.

وی اظهار داشت: ما باید مدیریت واحد شهری داشته باشیم که اگر مدیریت واحد شهری نداشته باشیم یک نوع بی‌عدالتی است که امیدواریم در جهت محقق کردن آن اقدام کنیم.

انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.