سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تامین آب کشاورزی سه هزار هکتار از اراضی استان با تکمیل سد بلوبین

سد بلوبین علاوه برتامین آب شرب و صنعت برخی از شهرها و روستاهای شهرستان ایجرود آب کشاورزی سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست سد را تامین خواهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به عملیات اجرایی سدبلوبین گفت : مطالعات این سداز سال 1385 شروع شده وعملیات اجرایی کمپ و راه دسترسی از سال 89 و اجرای بدنه سد و تاسیسات جانبی از ابتدای سال 91 آغاز شده که قرار داد آن حدود700 میلیارد ریال است.

حمید نیا افزود :این سد علاوه برتامین آب شرب و صنعت برخی از شهرها و روستاهای شهرستان ایجرود، آب کشاورزی سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست سد را تامین خواهد کرد.

وی تصریح کرد : این سد از نوع خاکی با هسته رسی، ارتفاع از بستر رودخانه 59 متر، حجم کل مخزن سد 54 میلیون مترمکعب طول تاج 325 متر و عرض تاج 12 متر است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تصریح کرد: برای اجرای کمپ و جاده دسترسی به سد، حدود 35میلیارد ریال و برای پروژه احداث بدنه سد و تاسیسات جانبی تاکنون حدود 170میلیارد ریال هزینه شده است.

حمید نیا خاطرنشان کرد :اعتبار تعیین شده امسال برای این پروژه نزدیک به120میلیارد ریال است./س


برچسب ها: تامین ، کشاورزی ، بلوبین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر خان محمدی
۱۲:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
لطفا به شرکت مندسی مشاور ارکان رهاب بگویید که اطلاعات لرزه نگاری پروژه رو هم در سایت قرار بدن تا دانشجویان ارشد زلزله بتونند استفاده کنند