سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

انجام 72 درصدی از شبکه آبیاری گلورد نکا

72 درصد از شبکه آبیاری گلورد نکا انجام شد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای مازندران در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : یکی از ویژگی مثبت و خوب سد گلورد، پیشرفت همزمان شبکه آبیاری و زهکشی این طرح مهم است بطوریکه با بهره برداری سد ، شبکه آن همزمان به طور کامل به بهره برداری می رسد .

فروزان با بیان اینکه تفاوت چندانی بین پیشرفت فیزیکی سد با شبکه آن وجود ندارد افزود : تاکنون علاوه بر احداث 2 باب سد انحرافی شاهبند و نکا رود با ظرفیت آبگیری 22 و 3 متر مکعب و اجرای 20 کیلومتر زهکش مهم این طرح ، کانالهای اصلی ، درجه 1 و 2 و ابنیه های مسیر این طرح در طول 110 کیلومتر احداث و آماده بهره برداری شده است .

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به برخورداری این طرح از تسهیلات بانک توسعه اسلامی به میزان 7 / 38 میلیون یورو گفت : تا کنون 550 میلیارد ریال از محل اعتبارات ریالی و 31 میلیون یورو (به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال) از محل اعتبارات ارزی در این طرح سرمایه گذاری شده است .که رقم کل اعتبار سرمایه گذاری بیش از 1600 میلیارد ریال است .

فروزان افزود: شبکه آبیاری و زهکشی گلورد در محدوده دشت های نکا و بهشهر به وسعت 25هزارهکتار در سطح 51 روستا واقع شده است که از این مقدار 10هزارهکتار آن اراضی بهبود و 15 هزارهکتار اراضی توسعه است./ش

برچسب ها: آبیاری ، گلورد ، نکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.