سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

انجام 500 هکتار آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی کردستان

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اجرای 500 هکتار آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، ذالفقاری با اشاره به اجرایی کردن طرح های آب و خاک در زمین های کشاورزی استان کردستان گفت در سال گذشته و با استفاده از اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی 500 هکتار از زمین های کشاورزی این استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وی به شمار کل طرح های اجرا شده در حوزه جهاد کشاورزی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: در مجموع سال گذشته هزار و ۱۱۶ پروژه بزرگ و کوچک آب و خاک با استفاده از اعتبارات ملی و استانی و تسهیلاتی در کردستان اجرایی شده است.

وی به بهره‌مند شدن دو هزار و 200 خانوار با جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر از این پروژه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برای اجرای پروژه‌های یاد شده اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال هزینه شده است.

ذوالفقاری بیان کرد: از اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌های 60 میلیارد ریال آن اعتبارات دولتی و 170 میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی بوده است.

وی افزود: مهار آب‌های سطح اراضی و استفاده از آب‌های زیرالارضی٬ جلوگیری از اتلاف آب و افزایش راندمان‌های آبیاری در سطح مزارع٬ تامین نیاز آبی محصولات زراعی و باغی٬از جمله سیاست‌های کلی این مدیریت است./س
 

برچسب ها: زمین ، کشاورزی ، تحت فشار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.