سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

معرفی طرحهای اردبیل به سرمایه‌گذاران آذربایجانی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: لیستی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در استان اردبیل برای مشارکت فعالان اقتصادی کشور آذربایجان از طریق اتاق مشترک ایران و آذربایجان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حسین پیرمؤذن دیروز در دیدار سفیر آذربایجان در ایران با رئیس و برخی از اعضای اتاق بازرگانی اردبیل با تاکید بر توسعه روابط همه‌جانبه استان اردبیل و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: سفیر جمهوری آذربایجان برای تبادل نظر و توسعه روابط اقتصادی و تجاری به اردبیل سفر کرده تا بیش از گذشته موانع احتمالی در این مسیر برطرف و توسعه همه‌جانبه در این زمینه اتفاق بیفتد.

وی گفت: این برای اولین بار است که یک ملاقات هدفمند با مسئولان جمهوری آذربایجان و با نگاه سرمایه‌گذاری عظیم اقتصادی انجام می‌شود که امیدواریم با حل چالش‌ها و مشکلات موجود در تقویت روابط دو کشور بتوان بیش از گذشته به پیوند مشترک کمک کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان خواستار راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و آذربایجان در باکو شد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم با تبادل نظر، تقویت ارتباطات و جذب سرمایه‌گذاران منطقه‌ای بتوان در حوزه توانمندی‌ها و بروز و ظهور قابلیت‌ها تلاش کرده و بخشی از نگرانی‌ها را در این حوزه برطرف کرد.

پیرمؤذن در ادامه افزود: ما امروز بیشترین صادرات را با کشور آذربایجان داریم ولی همچنان امیدواریم مشکل ویزای تجار، بازرگانان و همچنین گردشگران ایرانی که قصد حضور در کشور آذربایجان را دارند به راحتی برطرف شده و تسهیل امور در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: یکی از توانمندی‌هایی که هنوز ناشناخته مانده استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه کشورهای همسایه است که می‌تواند بستر تحولی را در استان اردبیل بیش از گذشته فراهم آورد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، معرفی ، طرحها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.