سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

برداشت نخستین محصول پسته در ایلام

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از برداشت نخستین محصول پسته از باغ های استان خبرداد.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عبدالرضا بازدار با اعلام این خبر گفت: 30 هکتار از زمین های استان چند سال پیش به صورت الگویی به باغ ویژه این محصول اختصاص یافت که سرانجام امسال پس از پرورش و گذران دوره باردهی برای نخستین بار پسته از آنها برداشت می شود.
وی ادامه داد: مکان هایی که 700 تا یک هزار و 200 متر از سطح دریا بلندی دارد از بهترین شرایط برای کشت پسته و باغ های این محصول برخوردار است که به این منظور مناطقی در شهرستان های ایلام، ملکشاهی، سیروان، چرداول و ایوان تاکنون شناسایی شده اند.
وی افزود: خوشبختانه ایلام برای تولید این محصول ارزشمند شرایط مناسبی دارد و به همین علت باغ های الگویی بسیار جالبی در استان احداث شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام شهرستان سیروان را بهترین منطقه برای تولید و راه اندازی باغ پسته در استان عنوان کرد و گفت: شرایط و ویژگی های طبیعی از جمله خاک، بلندی، رطوبت و دما بهترین وضعیت را برای تولید پسته در این شهرستان فراهم آورده است.
بازدار اظهار کرد: اکنون انجمن پسته ایران برای تولید این محصول مهم در استان پیشقدم شده که در حال بررسی و تهیه زمین و آب برای آنان هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه باغ های پسته و کشت این محصول در ایلام به ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصاد استان کمک شود.
بخش کشاورزی در تولید و ارزش اقتصادی استان ایلام سهم بالایی دارد.
کشاورزی (زراعت، دامداری، باغ داری، بهره برداری از جنگل ها و منابع طبیعی، شیلات و...) بیشترین سهم را در ایجاد اشتغال جمعیت فعال استان دارد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی دارای 220 هزار هکتار زمین قابل کشت است که بیشترین مقدار آن به روش دیم کاشت می شود.
 
 
انتهای پیام/ش
 
برچسب ها: برداشت ، پسته ، ایلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.