سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

اهمیت خود مراقبتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با ترویج روش های خودمراقبتی در جامعه می توان بیش از یک سوم مراجعات به پزشکان عمومی را کاهش داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


دکتر محمدرضا نیکبخت با اشاره به شعار هفته سلامت امسال با عنوان "یک عمر سلامتی با خودمراقبتی" عنوان کرد: 65 تا 85 درصد مراقبت هایی که به سلامت ما منجر می شود محصول خودمراقبتی است.

وی خودمراقبتی را مسئولیت پذیری افراد جامعه در قبال سلامت خودشان عنوان و افزود: در بحث خودمراقبتی تصمیم با خود فرد است که چه سبک زندگی را در پیش گیرد که در نهایت سلامت جسم و روح او را در پی داشته باشد.

نیکبخت مراقبت در خصوص نوع تغذیه، ورزش، انجام چکاپ ماهیانه و پرهیز از مصرف خودسرانه دارو را از جمله رفتارهای خودمراقبتی عنوان کرد و افزود: افراد می توانند با انجام رفتارهای خودمراقبتی تا حد بسیاری از مراجعه به پزشک بی نیاز شوند.

وی همچنین پرهیز از مصرف دخانیات و مواد مخدر و نیز کاهش استرس را که هر دو در صورت عدم رعایت از عوامل تهدید کننده جدی سلامت افراد به شمار می روند را دو رفتار خودمراقبتی مهم در زندگی هر فرد عنوان کرد.

نیکبخت انجام رفتارهای خودمراقبتی را در هر سنی ضروری دانست و تصریح کرد: انجام این رفتارها به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی موجب خواهد شد تا دوران میانسالی و پیری همراه با سلامت سپری شود./ش


برچسب ها: کرمانشاه ، اهمیت ، خود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.