سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهروندان سوری اظهارات مداخله جويان بان کی مون را رد کردند/ هزاران سوری در حمايت از ارتش سوريه راهپيمايی کردند

شهروندان سوری در پاسخ به اظهارات مداخله جویانه دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کردند انتخابات ریاست جمهوری در سوریه یک مسئله داخلی است و فقط ملت این کشور حق تصمیم گیری در این خصوص را دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ،‌   شهروندان سوری به اظهارات مداخله جویانه دبیر کل سازمان ملل متحد پاسخ دادند و اعلام کردند انتخابات ریاست جمهوری در سوریه یک مسئله داخلی است و فقط ملت این کشور حق تصمیم گیری در این خصوص را دارد.

"بان کی مون" گفته است برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه جلوی راهکار سیاسی را خواهد گرفت.

یک شهروند گفت:« من به آ‌ن‌ها می گویم حق ندارند در این خصوص صحبت کنند. آنان  دشمنان سوریه هستند. ما به هیچ وجه به اظهارات آنها اهمیت نمی دهیم.»

مردی دیگر گفت:« انتخابات ، حق ملت سوریه است و این حق ملت است که سرنوشتش را تعیین کند و رئیس جمهورش را انتخاب کند و  دلیلی ندارد که یک طرف خارجی در تعیین سرنوشت سوریها و انتخاب رئیس جمهور دخالت کند دلیلی ندارد یک طرفی خارجی در این موضوع دخالت کند.»

یک زن گفت:« این ملت سوریه است که سرنوشت خودش را تعیین می کند اجازه نمی دهیم که خارجی ها دخالت کنند.»

یک جوان گفت:«انتخابات یک فرآیند دموکراتیک است ملت سوریه  این قدرت را به خوبی دارد که خودش انتخاب کند.»

یک جوان دیگر گفت:« قطعا ا ین ملت سوریه است که تعیین می کند چه کسی را به ریاست جمهوری و رهبری کشور برگزیند ما با هرگونه مداخله خارجی از سوی "باراک اوباما" یا قطر یا هر کشور دیگر و لو آنکه به سوریه نزدیک باشد مخالفیم.»

یک جوان گفت:« این آمریکا نیست که درباره انتخابات ما تصمیم می گیرد ما انتخابات می خواهیم و ما نیز تصمیم می گیریم و رئیس جمهورمان را بر می گزینیم.»

یک جوان گفت:« ملت سوریه سرنوشت انتخابات را تعیین می کند با هرگونه مداخله خارجی مخالفیم.»

یک زن گفت:«ما مداخله خارجی و با باندهای مسلحی که کشور و همه زیرساخت‌ها و همه چیز را خراب می کنند مخالفیم.»

یک مرد گفت:« به خواست الهی یک انتخابات موفق برگزار خواهد شد. خدا خارجی ها را خیر ندهد که با مداخله خود کشور ما را خراب می کنند به خواست الهی پیروز هستیم.»

یک جوان گفت:«  کشور ما سوریه دموکراترین کشور در جهان است. ما با هرگونه مداخله خارجی مخالفیم.»

یک شهروند دیگر گفت:« انتخابات باید سالم باشد ما با مداخله خارجی مخالفیم کشور باید خودش درباره آینده اش تصمیم بگیرد هیچ کشور حق دخالت ندارد.»



این شبکه همچنین گزارش داد ،‌ ساکنان منطقه حلبون و مناطق اطراف آن در ریف دمشق در حمایت و قدردانی از ارتش و نیروهای مسلح به خیابانها آمدند و  از ارتش در جنگ با تروریسم حمایت کردند.

یک مرد گفت:« از هر شخصی که گمراه شده است می خواهیم بازگردد زیرا سوریه که خداوند نگهدارش باشد   تسلیم تروریست‌ها و حامیان غربی و دیگر حامیان آنها نخواهد شد.»

یک مرد گفت:« حلبون ، امن است و به خواست الهی و به لطف ارتش عربی سوریه امن باقی خواهد ماند.»

یک مرد گفت:« حلبون از ابتدای حوادث به لطف ارتش و به لطف آگاهی ساکنانش به حمله ای که سوریه در آن معرض آن قرار گرفته است پی برد همین سبب ثبات و امنیتش را حفظ کرد.»

یک مرد گفت:« من پدر شهید سروان احمد عبد الغنی هستم شهادت پسرم مایه افتخار من است فرزندانم فدای این کشور باشند. خدا ارتش را حفظ کند.»

در استان قنیطره نیز ساکنان منطقه خان ارنبه در حومه شهر قنیطره راهپیمایی گسترده و از ارتش و مبارزه آن با تروریسم قدردانی کردند.
یک مرد گفت:«درود خدا بر ارتش باد. ما به خواست الهی پیروزیم.»

یک دختربچه گفت:« درود خدا بر ارتش باد خدا ارتش را پیروز کند به خواست الهی سوریه بهتر  از گذشته خواهد شد.»

یک زن گفت:« اول آنکه از ارتش سوریه و نیروها دفاع ملی و آشتی ملی قدردانی می کنیم.»


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.