سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسايی 3 کارگاه ساخت بمب و خمپاره در مناطق مختلف سوریه

نیروهای ارتش سوریه هنگام جستجوی مناطق پاکسازی شده در قلمون واقع در ریف دمشق دو کارگاه ساخت بمب و مواد منفجره را شناسایی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ،‌نیروهای ارتش سوریه هنگام جستجوی مناطق پاکسازی شده در عسال الورود ، معموره و حوش  عرب در قلمون واقع در ریف دمشق دو کارگاه ساخت بمب و مواد منفجره را شناسایی کردند.

 باندهای تروریستی در این دو کارگاه بمب ، خمپاره و موشک می ساختند. این دو کارگاه بین عسال الورد ، معموره و حوش عرب شناسایی شد.

یکی از افسران ارتش سوریه گفت:« به هنگام جستجوی منطقه معموره یک کارگاه بزرگ بمب و خمپاره شناسایی شد.»

یک نیروی نظامی دیگر گفت:« یک کارگاه بزرگ ساخت قالبهای خمپاره و موشک و مواد منفجره پیدا شد. خمپاره ها و موشک‌های ساخت شده آماده بهره برداری بود اما حمله غافلگیر کننده ارتش سوریه باعث شد تروریست‌ها نتوانند استفاده کنند و به سوی مرزهای لبنان بگریزند.»

یکی دیگر از نیروهای ارتش گفت:« یکی از خانه‌ها در یکی از مزارع را می بینید . تروریست‌ها از این خانه برای ساخت بمب و خمپاره در حجم‌های مختلف استفاده می کردند این کارگاه حاوی دستگاه‌های مختلف تراشکاری و قالب سازی و تجهیزات اولیه ساخت بمب و خمپاره است.»

همچنین این شبکه گزارش داد یک مخفیگاه حاوی مواد پرقدرت انفجاری و تجهیزات مورد استفاده در بمب گذاری و انفجار در محله بیضا در شهر حمص شناسایی شد.

 همچنین تجهیزات بی سیمی انفجار از راه دور به همراه تجهیزات آن و بمب و خمپاره های متنوع و مواد پرقدرت انفجای سی فور ، مواد انفجاری دست ساز و مواد سمی و مقادیری مواد مخدر در این مخفیگاه کشف شد.

یکی از نیروهای سوری گفت:« مقادیر زیادی مواد منفجره به ویژه ماده پرقدرت انفجاری سی فور ، باروت ، چاشنی های برقی، دستگاه های انفجار از دور کشف شد از این تجهیزات برای بمب گذاری خودروها و ساخت بمب و منفجر کردن آن در محله های مسکونی استفاده می کردند. 

همچنین مهمات ، نارنجک ، مواد مخدر و تجهیزات دیگر  راکشف کردیم.»

این مخفیگاه در یک باب خانه اجاره ای در محله بیضای حمص کشف شد.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.