سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

رسانه ملی با توسعه شبکه های متنوع دیجیتال برای حفظ فرهنگ غنی اقوام ایرانی تلاش می کند.

نماینده مردم شیروان و رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح برنامه مستقل کرمانجی در شبکه اترک گفت: رسانه ملی با توسعه شبکه های متنوع دیجیتال و شبکه های استانی برای حفظ فرهنگ غنی اقوام ایرانی تلاش می کنند.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، انتظارچندین ساله قوم کرمانج شمال خراسان به ثمر نشست و پس از درخواستهای مکرر مخاطبان شبکه استانی برای پخش برنامه های به زبان کرمانجی ، با پیگیری های نمایندگان ومسئولان استانی و موافقت مدیران رسانه ملی/ برنامه مستقل کرمانجی در صدا و سیمای شبکه اترک آغاز به کار کرد .

نماینده مردم شیروان و رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت : کرمانج ها مرزدارانی غیور هستند که در طول تاریخ به ولایت مداری مشهورند و گواه این ادعا حضور پرشور آنان در جبهه های هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی است.

عزیزی با اشاره به دریافت بیش از سه هزار شبکه ماهواره ای در کشور خاطر نشان کرد: رسانه ملی با توسعه شبکه های متنوع دیجیتال و شبکه های استانی برای حفظ فرهنگ غنی اقوام ایرانی تلاش می کنند.

وی از تلاش های صدا و سیمای استان را در پوشش شبکه های دیجیتال /سیگنال رسانی به نقاط مرزی و محروم و توجه به خواسته های مردم استان قدردانی کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی هم گفت : همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) پخش برنامه رادیویی دنگ کرمانج به زبان کردی روزانه به مدت یک ساعت از صدای خراسان شمالی آغاز شد و برنامه سیمای کرمانجی نیز با نام ولات له هیلی هفته به مدت 15 دقیقه روزهای جمعه پخش می شود .

مهدوی همچنین با اشاره به رسالت شبکه های استانی برای معرفی خرده فرهنگ ها ،آداب و رسوم اقوام مختلف خاطرنشان کرد:صدا و سیمای خراسان شمالی برای راه اندازی رادیو مستقل کرمانجی آمادگی دارد.

در این مراسم جمعی از روحانیان /دانشگاهیان/ پژوهشگران/ وکارشناسان فرهنگ وهنرکرمانج زبان منطقه شمال خراسان حضور داشتند./ش

برچسب ها: رسانه ، فرهنگ ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.