سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

کاهش 10 درصدی پرداختی مردم در بیمارستان‌های دولتی مازندران

پرداختی مردم در بیمارستان‌های دولتی مازندران 10 درصد کاهش می یابد.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران گفت:از نیمه دوم اردیبهشت امسال میزان پرداختی مردم برای درمان در سطح بیمارستان‌های دولتی استان به 10 درصد می‌رسد.

جان‌بابایی اظهار داشت:مهم‌ترین نگرانی حال حاضر مردم درحوزه درمان است و دولت اعتبار مناسبی برای کاهش هزینه‌های درمان به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص داد.

وی تصریح کرد:میزان پرداختی مردم برای درمان حدود 60 تا 70درصد استکه با اقدامات که از نیمه دوم اردیبهشت در مازندران اجرا می‌شود قرار است میزان پرداختی مردم به 10 درصد برسد و دولت 90 درصد هزینه‌های درمانی افراد را پرداخت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان داشت:برنامه‌ریزی برای کاهش میزان هزینه درمان درسطح بیمارستان‌های استان درحال انجام است و مقداری منابع از بابت کاهش هزینه‌های درمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت و این طرح از نیمه دوم اردیبهشت ماه در استان اجرایی می‌شود.

این مسئول دیگر دغدغه مردم در بیمارستان‌های مازندران و کشور را تهیه وسائل و لوازم مورد نیاز برای بیمار است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است که هر بیمارستان وسایل مورد نیاز بیمار را تهیه کند و دست واسطه‌ها از این بابت کوتاه می‌شود.

جان‌بابایی اضافه کرد:بیماران صعب‌العلاج که در گذشته برای بیماری شیمی درمانی نیاز بود با مراجعه به بخش خصوصی و یا از واسطه‌ها خرید کنند در طرح حمایتی وزارت بهداشت دارو در محل درمان برای این افراد تهیه می‌شود.

وی از افزایش میزان حق‌الزحمه برای پزشکانی که در مناطق محروم در حال خدمت هستند خبر داد و گفت:دولت در این بخش تلاش دارد که میزان مراجعات بی‌مورد به بیمارستان‌ها را کاهش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ارتقاء خدمات دهی هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی در مازندران خبر داد و گفت:برخی از تخت‌های بیمارستان‌های دولتی در مازندران مناسب نیست و تلاش ما این استکه کمتر از 6ماه تخت‌های بیمارستانی استان تجهیز شوند.

این مسئول از برنامه‌ریزی برای کاهش نگرانی مردم از درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت:با توجه به اقدامات دردست اجرا تلاش است که هزینه درمانی این گونه بیماران در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران کاهش یابد.

قائم مقام وزیر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره برنامه‌ریزی کاهش سزارین در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد:ترویج زایمان طبیعی به صورت عملی و کاربردی در دستور کار است.

جان‌بابایی بیان داشت:در طرح حمایت از زایمان طبیعی در استان میزان تعرفه زایمان طبیعی و سزارین برای پزشک معالج یکی است و تلاش داریم که دریافتی پزشکان از سزارین را نیز کاهش بدهیم و پزشکان و ماماهای ترویج دهنده زایمان طبیعی مورد حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار می‌گیرند.

این مسئول دیگر اقدامات موثر برای کاهش هزینه برای دانشگاه علوم پزشکی مازندران را ساماندهی مراکز بهداشتی درمانی که استیجاری هستند اعلام کرد و گفت:تلاش داریم واحدهای استیجاری را در مازندران ساماندهی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برنامه‌ریزی برای کاهش بیماری‌های غیر واگیر در مازندران خبر داد و گفت:در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی مناسب داریم.

وی بیان داشت:فشار خون بالا و چاقی در استان باید کاهش یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.