سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر دفاع روسیه:

روسیه کنفرانس بین‌المللی امنیتی برگزار می‌کند/ روسیه و اوکراین با یکدیگر جنگی ندارند/ نمايندگان آمريکا درکنفرانس امنيت بين المللی مسکو شرکت نمی‌کنند

مسکو به رغم بحران در اوکراین و تنش با غرب، از برگزاری یک کنفرانس بین المللی امنیتی خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، مسکو به رغم بحران در اوکراین و تنش با غرب، از برگزاری یک کنفرانس بین المللی امنیتی خبر داده است.

"آناتولی آنتونوف"، معاون وزیر دفاع روسیه، در مصاحبه با روزنامه‌ی روسی روسیاسکایا گازتا که روز سه‌شنبه (۲۲ آوریل، ۲ اردیبهشت) منتشر شد، تاکید کرد: «ما تحت هر شرایطی این کنفرانس را برگزار خواهیم کرد.»

انتونوف در حالی که به تنش میان روسیه و غرب اشاره داشت گفت برگزاری این کنفرانس به ویژه در حال حاضر حائز اهمیت است چرا که فرصت دیگری برای گفت‌وگو وجود ندارد.

وی افزود در این کنفرانس درباره‌ی تحولات اخیر خاورمیانه، شمال آفریقا و افغانستان به علاوه‌ی «طرح انقلاب‌های رنگین در سرزمین اتحاد سابق جماهیر سوسیالیست شوروی (USSR)» از جمله اوکراین بحث و تبادل نظر خواهد شد.

بر طبق این گزارش، نمایندگانِ بیش از چهل کشور، به ویژه کشورهای آسیا و خاورمیانه، و سازمان‌های جهانی در این کنفرانس که قرار است در آینده‌ای نزدیک برگزار شود شرکت خواهند کرد.

انتونیوف افزود بیش از دویست خبرنگار کنفرانس امنیتی مسکو را پوشش خواهند داد .

وی تصریح کرد برخی از کشورهای غربی از جمله امریکا به علت رویدادهای اخیر در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه از شرکت در این کنفرانس امتناع کرده‌اند.

واشنگتن مسکو را به حمایت از معترضانِ مخالفِ کی‌یف در اوکراین متهم می‌کند؛ روسیه این اتهام را رد کرده است.

امریکا و اتحادیه‌ی اروپا مقامات روسیه از جمله برخی از نزدیک‌ترین مقامات به "ولادمیر پوتین"، رئیس جمهور این کشور، را با منع صدور روادید و مسدود کردن دارایی تحریم کرده‌اند.

تحریم‌های غرب ممکن است پیامدی شدید در پی داشته باشد چرا که یک چهارم از نیاز انرژی  اتحادیه‌ی اروپا از روسیه تامین می‌شود.

تنش میان قدرت‌های غربی و مسکو بعد از اعلام استقلال جمهوری کریمه از اوکراین و درخواست رسمی آن برای پیوستن به فدراسیون روسیه افزایش یافت.

جمهوری کریمه هفده مارس، یک روز بعد از برگزاری همه‌پرسی و کسب نزدیک به ۹۷ درصد از آرای موافق مردم، استقلال این منطقه را از اوکراین اعلام کرد و پیوستن به روسیه را خواستار شد.

وی همچنین گفت : عملیات جنگی میان روسیه و اوکراین محال می‌باشد.

 وی افزود : من تأیید نمی‌کنم که روسیه و اوکراین با یکدیگر در حال جنگ می‌باشند ؛ اما با این حال تاکید می کنم که ما اجازه بروز هیچ مسأله منفی در زمینه امنیت روسیه را نخواهیم داد.


"آناتولی آنتونوف"، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد نمایندگان آمریکا دعوت روسیه را برای  شرکت در کنفرانس  امسال امنیت بین المللی در مسکو ،رد کردند. 

وی در گفتگو با روزنامه روسییسکائیاگازتا گفت:« ما از همه دعوت کرده‌ایم، اما برخی‌ها نخواهند آمد. تاکنون آمریکایی‌ها شرکت در این کنفرانس را رد کرده‌اند، امکان دارد دیگرانی هم از این گفتگو چشم‌پوشی کنند، هرکس اختیار خود را دارد، ما فهرست سیاهی نداریم و شرکت هیچیک از مدعوین را منتفی نکرده‌ایم.»

وزیر دفاع روسیه افزود کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو  به رغم تحریم‌های غرب برضد روسیه روزهای 23 و 24 مه برگزار خواهد شد و به رویدادهای اخیر در خاورمیانه،افریقای شمالی و افغانستان اختصاص خواهد داشت. افزون بر این شرکت کنندگان به بررسی طرح‌ «انقلاب‌‌های رنگی» در فضای پس از شوروی سابق، به ویژه در اوکراین، خواهند پرداخت.

به گفته آنتونوف تاکنون بیش از 40 کشور و سازمان بین‌المللی اعلام کرده‌اند نمایندگان شان در این کنفرانس شرکت می‌کنند که نه نفر این نمایندگان وزرای دفاع هستند.

این مسئول روسی گفت:« ما منتظر نمایندگان جدی از آسیا و خاور میانه هستیم و علاقه شدیدی را از سوی کارشناسان غیر دولتی روسیه و خارجی برای شرکت در این کنفرانس مشاهده می‌کنیم .» 

به گفته آنتونوف مراسم گشایش این کنفرانس را بیش از 200 روزنامه نگار پوشش خواهند داد.

کنفرانس امنیت بین المللی  مسکو در سال 2012 به دفاع ضدموشکی اختصاص داشت اما سال پیش از ان در باره امنیت اروپا بود.

کنفرانس امسال در مجموع نزدیک به 300 شرکت کننده خواهد داشت. برخی کشورهای عضو ناتو به ویژه امریکا و انگلیس ، پس از پیوستن کریمه به روسیه همکاری نظامی با روسیه را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.