سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید:

عوامل اطلاعاتی روسيه در اوکراين فعال هستند/ اعلام نامزدی اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ مشروعیتی ندارد

کاخ سفید اعلام کرد تصاویر دریافت شده از شرق اوکراین نشان می دهد روسیه نیروهای اطلاعاتی و نظامی خود را به منظور ایجاد مشکل در اوکراین به این کشور همسایه خود فرستاده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ، آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد تصاویر دریافت شده از شرق اوکراین نشان می دهد روسیه نیروهای اطلاعاتی و نظامی خود را به منظور ایجاد مشکل در اوکراین به این کشور همسایه خود فرستاده است. 

 این تصاویر که دولت اوکراین به سازمان امنیت و همکاری اروپا تحویل داد روز دوشنبه در روزنامه نیویورک تایمز و دیگر رسانه ها منتشر شد. 

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید گفت این تصاویر بار دیگر نشان دهنده توافق نظر گسترده بین المللی درباره روابط بین روسیه و جدایی طلبان در شرق اوکراین است. 

سخنگوی کاخ سفید درباره گزارش های مرتبط با استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه گفت ما نشانه هایی از استفاده از مواد شیمیایی سمی صنعتی که احتمالا کلرین باشد، در سوریه ماه اخیر در منطقه تحت نفوذ مخالفان در کفر زیته به دست آورده ایم. ما این ادعاها را که دولت مسئول این حمله است، بررسی می کنیم. 

کارنی گفت بسته به تحقیقاتی که صورت می گیرد و نتایجی که از آن به دست می آید، می توانیم درباره واکنش جامعه جهانی تصمیم گیری کنیم. 

سخنگوی کاخ سفید درباره گزارش های اخیر در رابطه با فعالیت های مشکوک کره شمالی برای آزمایش احتمالی هسته ای گفت: من این گزارش ها را ندیده ام ولی ما این فعالیت ها را از نزدیک دنبال می کنیم. 

وی با رد اعلام نامزدی اسد گفت چنین کاری از نظر ما هیچ اعتبار و مشروعیتی در داخل و خارج از سوریه ندارد.

"جن ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت این تصاویر مدارک جدیدی درباره وجود رابطه بین روسیه و شبه نظامیان مسلح است. 

نیویورک تایمز نوشت دستگاه امنیتی اوکراین دست کم هویت یکی از ماموران اطلاعاتی روسیه در اوکراین را مشخص کرده است که "ایگور ایوانوویچ استریلکوف" نام دارد. 

اما "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه وجود ماموران نظامی روس را در شرق اوکراین تکذیب کرده است. اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه را به دامن زدن به ناآرامی در شرق اوکراین با هدف ایجاد بهانه برای اشغال این منطقه متهم می کنند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.