سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک آمريکا به اوکراين در بازپس گرفتن دارايی های مسدود شده اش

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد شماری از کارمندان اف بی آی(پلیس فدرال آمریکا) و وزارت دادگستری آمریکا راهی اوکراین شده اند تا به این کشور در باز پس گرفتن داراییهای مسدود شده یا دزدیده شده اوکراینی ها درخارج از کشور کمک کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی؛ وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد آمریکا به اوکراین در باز پس گرفتن دارایی های عمومی مسدود شده این کشور در خارج از کشور و کاهش فساد در آن کمک خواهد کرد. در همین راستا،آمریکا گروهی از کارشناسان وزارت دادگستری،وزارت خزانه داری و پلیس فدرال آمریکا را به اوکراین فرستاده است تا به مسئولان کشور نشان دهند چگونه باید برای بازستاندن دارایی ها مسدود شده یا دزدیده شده در خارج کشور اسناد و مدارک جمع آوری کنند.»
در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا تصریح شده است در روزهای 29 و 30 آوریل امسال، واشنگتن و لندن نشستی چند جانبه با حضور مقامات رسمی اوکراین با هدف هماهنگ کردن تلاش ها برای بازگردان دارایی دزدیده شده کشور برگزار خواهند کند.
اتحادیه اروپا از اول ماه مارس امسال دارایی های 18 اوکراینی مظنون به اختلاس مالی و ناقض حقوق بشر در اوکراین را مسدود کرد. ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور برکنار شده اوکراین، ویتالی زاخارشنکو وزیر کشور سابق اوکراین و ویکتور شونکا دادستان کل سابق این کشور که هرسه آنها در روسیه پناهنده شده اند از جمله افرادی هستند که سرمایه های آنها در خارج از کشور مسدود شده است.
این اقدامات در حالی انجام می گیرد که مقامات جدید اوکراین برای آنکه کشور با خطر ورشکستگی مواجه نشود تلاش می کنند که مشکل کسری بودجه کشور را به هرصورتی حل کنند. در همین راستا،پارلمان اوکراین در آخر ماه مارس با تصویب طرحی ،اقداماتی برای مقابله با وقوع بحران در کشور به اجرا گذاشت که از جمله آنها می توان به اخراج 10 درصد کارمندان دولتی و افزایش مالیات ها اشاره کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.