سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسيه خواستار همکاری بيشتر ژاپن در امور نظامی شد

وزارت دفاع روسیه ابراز امیدواری کرد اقدام جنگنده های ژاپن برای رهگیری هواپیماهای روسی دلیلی برای اصلاح رویکرد این کشور در زمینه همکاری با نیروهای نظامی روسیه باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس؛ آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد رسانه های جمعی به نقل از ایتسونوری اونودرا وزیر دفاع ژاپن گزارش دادند دولت ژاپن نگران پروازهای هواپیماهای نظامی روسیه بر فراز دریای ژاپن و اقیانوس آرام است.
به گفته اونودرا چهار جنگنده نظامی ژاپن چهاردهم آوریل به رهگیری هواپیماهای روسیه پرداختند.
آنتونوف در عین حال افزود هواپیماهای نیروی هوایی روسیه بر اساس قوانین بین الملل عمل کردند و از هیچ مرزی تجاوز نکردند و پرواز آنها تهدیدی برای هیچ کشوری نبود.
آنتونوف افزود:« مقامات روس در مراودات خود با ژاپن مفاد توافقات منع فعالیتهای نظامی خطرناک را مد نظر دارند. این توافقات به طراحی راههای ارتباطی و ساز و کارهای تعامل بین دو کشور در راستای رفع نگرانیها مربوط به فعالیتهای طرفین نزدیک مرزهای ملی، اشاره دارد.»
 
پس از گشت زنیهای مرتب هواپیماهای نظامی روسیه در این منطقه در سال 2013، مقامات نظامی روسیه با پیشنهادات همتایان ژاپنی خود برای برگزاری مذاکرات در راستای توافق بر سر منع فعالیتهای نظامی خطرناک،‌ موافقت کردند.
به گفته وی پس از اتخاذ این تصمیم و گفتگوهای دو جانبه در توکیو، فرمان لازم در این زمینه به مقامات نظامی روسیه ابلاغ شد.
آنتونوف خاطرنشان کرد مقامات روس گمان می کردند این توافق می تواند به نفع دو کشور باشد اما اقدام اواسط ماه مارس وزارت امور خارجه ژاپن در توقف همکاری با روسیه،‌ مسکو را شگفت زده کرد. وی با ابراز تاسف از این اقدام ژاپن، رویکرد این کشور را در هماهنگی برنامه ریزی شده با «غرب» دانست چرا که با این اقدام منافع امنیتی طرفین قربانی می شود.
آنتونوف در پایان ابراز امیدواری کرد اقدام جنگنده های ژاپن در چهاردهم آوریل برای رهگیری هواپیماهای روسی دلیلی برای اصلاح رویکرد این کشور در زمینه همکاری با وزارت دفاع روسیه و از سرگیری همکاریهای سابق باشد. وی از آمادگی روسیه برای از سر گیری همکاریها در این زمینه خبر داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، ژاپن ، بین الملل ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.