سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برگزاری مذاکرات کارشناسی در نیویورک مسئله‌ای جزئی است/ نباید نقد شود و یا زیر سوال رود

یک کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه باید اجازه داد تا تیم مذاکره‌کننده، خود، درباره این مباحث ریز تصمیم‌گیری کند،گفت: بنده معتقد نیستم که مسائل جزئی در مذاکرات نقد شود و یا زیر سوال رود.

"فواد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دور آتی مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در نیویورک، اظهار داشت: اینکه مذاکرات در چه مکان و زمانی برگزار شود و چه کسانی در این گفتگوها حضور یابند، جزء مباحث ریز و جزئی مذاکرات محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اجازه داد تا تیم مذاکره‌کننده، خود، درباره این مباحث ریز تصمیم‌گیری کند، ادامه داد: بنده معتقد نیستم که مسائل جزئی در مذاکرات نقد شود و یا زیر سوال رود.

ایزدی تصریح کرد: دولت آمریکا همواره رفتار خصمانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران داشته، به ویژه طی چند ماه اخیر پس از روی کار آمدن دولت جدید، اقداماتی که آمریکایی‌ها نسبت به کشورمان انجام داده‌اند، بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به برخی کارشکنی‌های دولت آمریکا علیه کشورمان افزود: اقداماتی همچون مصادره بنیاد علوی و یا عدم صدور روادید برای "حمید ابوطالبی" نماینده منتخب کشورمان در سازمان ملل کارشکنی‌های جدیدی از سوی آمریکا علیه ایران محسوب می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین نوع نگاه و برخورد خصمانه آمریکا علیه کشورمان ویژه چند ماه اخیر است از این رو در این شرایط زمانی و باتوجه به برخورد طرف مقابل به نظر می‌رسد اینکه جلسات کارشناسی هسته‌ای ایران در نیویورک برگزار شود، تصمیم درستی نبوده اما حتما مسئولین در وزارت‌خارجه توجیه خوبی برای تصمیمشان دارند.
 
شایان ذکر است چندی پیش "سیدعباس عراقچی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران از برگزاری مذاکرات کارشناسی در حاشیه کمیته مقدماتی اجلاس بازنگری "ان‌پی‌تی" در نیویورک خبر داد.

انتهای پیام/  
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.