سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه روز جهاني زمين پاك:

نشست كارگروه مشترك رسانه ملي و سازمان حفاظت محيط زيست

در ادامه سلسله نشست هاي كارگروه مشترك رسانه ملي و سازمان حفاظت محيط زيست با موضوع ارتقاي فرهنگ حفاظت از منابع زيستي و عرصه هاي طبيعي كشور، اولين نشست اين كارگروه در سال جاري برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي معاونت صدا، در ادامه نشست‌هاي كارگروه مشترك رسانه ملي و سازمان حفاظت محيط زيست نخستين نشست اين كارگروه در سال 93 به منظور ارتقاء شرايط زيست محيطي و فرهنگ سازي در حوزه محيط زيست با حضور مديران و كارشناسان اين دو نهاد دوشنبه اول ارديبهشت ماه در سالن جلسات ساختمان شهداي راديو برگزار شد.

در اين نشست بر ارتقاي فرهنگ حفاظت از محيط زيست و آموزش مفاهيم آن، در فرآيند تحقق توسعه پايدار و لزوم تلاش هاي گسترده وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهاي دولتي و غير دولتي و همكاري هاي مستمر بين بخشي تاكيد شد. 

اين نشست ها با هدف،  همكاري مشترك ميان سازمان صدا و سيما و سازمان حفاظت محيط زيست براي توليد و پخش برنامه هاي زيست محيطي به منظور فرهنگ سازي، آموزش و تنوير افكارعمومي در حوزه محيط زيست و توسعه پايدار در عرصه ملي  به عنوان يكي از موضوعات اساسي مهارت هاي زندگي و حقوق شهروندي برگزار مي شود.

بر اين اساس نقش رسانه هاي ارتباط جمعي از جمله صدا و سيما در گسترش و ارتقاي فرهنگ حفاظت از محيط زيست حايز اهميت است و با توجه به ضريب نفوذ و تاثير رسانه ديداري و شنيداري و فضاي مجازي كشور در ميان اقشار مختلف جامعه و همچنين تاثير رسانه بر ترغيب مردم و مسئولين در پاسداري از طبيعت و حفاظت از عرصه هاي طبيعي كشور همكاري هاي مشترك اين دو نهاد ضروري به نظر مي رسد.

هماهنگي ميان دستگاه هاي اجرايي، متوليان، دست اندركاران وبرنامه ريزان در امر محيط زيست مي تواند ضمن كاهش روند تخريب محيط زيست و آلودگي هوا به فراگير شدن فرهنگ حمايت از منابع زيستي كه يك مطالبه عمومي است، كمك مي كند.

در اين نشست مديران و مسئولان هر دو نهاد بر تداوم همكاري ها و بهره گيري از توانمندي هاي علمي، تخصصي، كارشناسي و فني سازمان حفاظت از محيط زيست و ظرفيت هاي رسانه اي سازمان صدا و سيما در ارتقاي كمي وكيفي توليدات رسانه اي براي تحقق اهداف مشترك در حوزه "حفاظت ازمنابع طبيعي و زيست محيطي " تاكيد و براي هر گونه تفاهم نامه همكاري اعلام آمادگي كردند.

در اين جلسه نمايندگان حوزه هاي سيما و صدا گزارشي از اقدامات و عملكرد تلويزيون و راديو را در حوزه محيط زيست ارائه نمودند.

طبق دستور رئيس سازمان صداوسيما رياست اين كارگروه با معاون صداي اين سازمان است كه نشان‌دهنده عزم جدي رسانه ملي براي پرداختن به موضوع حفاظت از محيط زيست از ابعاد گوناگون آن و به ويژه فرهنگ‌سازي در اين زمينه است. 

اين كارگروه به صورت ماهانه تشكيل مي‌شود و در آن وظايف تمامي شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني در حوزه محيط زيست مشخص و ابلاغ مي‌گردد.  


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.